Borsa İstanbul Teknoloji Endeksi (Xutek) İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımları İle Finansal Performanslarının Değerlendirilmesi
Abstract
Finansal iletişim sermaye piyasalarındaki değerlemelerde önemli etkiye sahiptir. Adil piyasa değerine ulaşılmasında paydaşların zamanın ruhuna uygun biçimde bilgilendirilmesi gerekmektedir. Fayda-maliyet dengesini gözeten etkin yaklaşımlar teknolojik gelişmeler çerçevesinde yeniden tanımlanmaktadır. Çalışmanın konusunu oluşturan sosyal medya bu kapsamda ele alınmıştır. Çalışmada teknoloji sektörü işletmelerinin sosyal medyadaki varlıkları ile piyasa değerleri ve seçili finansal göstergelerle izlenen performansları değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları işletmelerin sosyal medya araçlarından en çok Facebook’ta hesap oluşturduklarını ortaya koymaktadır. En az tercih edilen sosyal medya aracı ise Youtube olarak belirlenmiştir. Sosyal medyayı aktif kullanan işletmelerin piyasa değeri ortalaması kullanmayanlardan daha yüksek bulunmuştur. Bu durum, piyasa değeri yüksek olan işletmelerin, sosyal medyada daha aktif konumda olduklarını göstermektedir. Buna karşın sosyal medya kullanımı ile finansal performans göstergeleri arasında benzer bir ilişki gözlenmemiştir. Financial communication has a significant impact on the valuation of capital markets. Stakeholders must be informed in accordance with the spirit of time in achieving fair market value. Effective approaches that take advantage of the cost-benefit balance are redefined within the framework of technological developments. Social media, which is the subject of this study, has been discussed in this context. In this study, the performances of the technology sector enterprises in social media with their market values and selected financial indicators are evaluated. The findings of the study reveal that the enterprises mostly create an account on Facebook. YouTube is the least preferred social media tool. The average market value of the companies using social media is higher than those who do not. This situation shows that the enterprises with high market value are more active in social media. On the other hand, a similar relationship was not observed between social media usage and financial performance indicators.
Source
Business and Management Studies: An International JournalVolume
7Issue
4URI
http://doi.org/10.15295/bmij.v7i4.1132https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNU1UY3pNdz09
https://hdl.handle.net/11421/23790