Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 42, listelenen: 21-40

    • Mozaik sanatı Antakya ve Zeugma mozaiklerinin resim analizleri 

      Şahin, Mehmet, 1973- (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Bütün sanat eserleri ilk çağlardan itibaren insanın, varlığını etkin ve görünür kılmak için kullandığı en önemli öğeler olmuştur. Yaşanılan sosyo- ekonomik süreçler, kültür ve inanç sistemleri her çağda insanın oluşturduğu ...
    • Müziğin resim sanatında tarihsel süreci 20. yy sanatına etkisi ve yansıması 

      Gülören, Emin (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Sanat tarihinin başlangıcı, insanlık tarihinin başlangıcına kadar uzanmaktadır. Müzik, şiir ve resim, farklı elemanlara sahip olmalarına rağmen, onları ortak kılan bağlara da sahiptir. İnsanoğlu belki de ‘iz’ bıraktığını ...
    • Resim sanatında biçimsel öğe olarak yazı 

      Sak, H. İlker (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Yazı, tarihinde ilk kullanımından günümüze kadar, görsel, işlevsel ve içerik olarak büyük değişimler göstermiştir. Aynı yazı, farklı dil kökenlerinden doğan farklı yazılar halini almış bu yazılar farklı dillerde farklı ...
    • Resim sanatında bir imge olarak kent 

      Selim, Samed Arda (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      Kent, insanlık tarihi boyunca temelde barınak olarak işlev görmüştür fakat zaman içerisinde bu işlevi çeşitlenmiştir. Önceleri sadece barınak olarak kullanılan kentin, bireylerin estetik algılarını da şekillendirdiği ...
    • Resim sanatında cinsellik ve erotizm imgesi 

      Özgenç, Neslihan (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Kendine özgü bütünlüğü içersinde, toplumsal ve kültürel bir varlık olan insan, tüm eylemlerini özünde kendine dönüştürerek ilerlemektedir. Tarih boyunca cinsel eylemlerini de farklı anlayışlara yükleyerek, kendine dönüşüm ...
    • Resim sanatında dekoratif eğilimler 

      Kankaya Kavlak, Ebru (Anadolu Üniversitesi, 2007)
      Bu araştırmada resim sanatında dekoratif anlatım eğilimleri, bu eğilimlerin tarihsel süreçleri ve gelişimleri incelenmiştir. Birinci bölümde, temel olarak dekoratif kavramı ele alınmıştır. Dekoratifin yanı sıra, süsleme ...
    • Resim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı 

      Keküllüoğlu, Koray H. (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Dünya resim sanatında dışavurum tavrını benimseyen bir çok ressam yalnızlıklarını ve yabancılıklarını resimlerinde, renk özelliğini farklı şekillerde kullanarak yansıtmışlardır. Resim sanatında çok canlı ve saf renkleri ...
    • Resim sanatında el imgesinin farklı anlam ve ifade biçimleri 

      Özdemir, Çağıl Sezin (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Günlük hayatımızda etkin kullandığımız uzuvlardan biri olan ellerimizin, resim sanatında nasıl yer aldığı, içerik ve biçimi nasıl etkilediği, anlam ve ifade olanaklarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ...
    • Resim sanatında portre 

      Erkal, Orhan, 1987- (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Portre; Avrupa'da ve Dünya'da sanatçıların insan yüzlerini bir yüzey üzerine kaydetme dürtüsünden yola çıkmış, sanat tarihi boyunca da tüm resim sanatı akımlarının içerisinde üretilmiş yapıtları kapsamaktadır. Bu çalışma ...
    • Resim sanatında renk-içerik, form-içerik ilişkisi 

      Aktürk, Ebru (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Bu araştırmada resim sanatında ifade aracı olan renk ve formun kullanım nedenleri araştırılarak belirli sonuçlara varılmış, renk ve formun içerikle bağlantıları incelenmiştir. İnsan beyninin bilinçaltı görüntüleri ve ...
    • Resimde kent ve imge 

      Aydın Deveci, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Kentlilerin ortaya çıkışlarından itibaren insanlık tarihinin evrimi, öncelikle kent yaşamı ekseninde değişmiş ve gelişmiştir. Bu genel değerlendirme kenti, değişik bilim disiplinlerinin, bilimsel olmayan bigi alanlarının ...
    • Resimsel kurguda dışsal ve içsel gerçeklik 

      Can, Hilal (Anadolu Üniversitesi, 2012)
      Bu tez çalışması dışsal ve içsel gerçekliklerden yola çıkarak, resim sanatı akımlarında ve yapıtlarında, bu gerçekliklerin etkisini incelemektedir. Çalışma, beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, gerçeklik kavramının ...
    • Rönesans dönemi mitolojik konulu resimlerde figür 

      Kurtuluş, Cengiz (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Mitoloji, tanrıları, evreni ve insanın yaradılışını anlatan, toplumlar arası farklılık gösteren, öykü, efsane anlamına gelir. Mitoloji sanatın her döneminde etkili olduğu gibi resim sanatında da varlığını sürdürmektedir. ...
    • Simülasyon etkisinde resim sanatı 

      Karaca, Gülçin (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu tez çalışması, simülasyon kuramından yola çıkarak, resim sanatı akımları ve yapıtlarını, yaptıkları simülasyon etkisi çerçevesinde incelemektedir. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümünde, tezin dayandığı kuram ...
    • Soyut resim sanatında ışık ve renk ilişkileri 

      Çetin, Ayhan (Anadolu Üniversitesi, 2004)
      Renk denilen olgu, ışığın bir elementi olarak varlık kazanmaktadır. Nesnelerin üzerine düşen ışığın bir kısmı nesne tarafından emilir, geriye kalanı ve bize yansıyan ışığı ise nesnenin kendi rengini verir. Işık da ışın ...
    • Soyut resimde biçim yüzey ilişkisi 

      Yalım, Yalçın (Anadolu Üniversitesi, 2002)
      Yirminci yüzyıl; geçen yüzyılın naturalist sanat anlayışına, soyut bir sanat anlayışı ile karşı çıkar. Dönemin bilimsel gelişmeleri ve yeni keşifler doğrultusunda insanın doğayı ve nesneleri kavraması ve düşünmesi ...
    • Soyut resimde derinlik etkileri 

      Kocalan, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 2010)
      Soyut bir resimde; görsel algılama, bireyin psikolojisi, tecrübeleri, inançları, istekleri ve algıladığı şeyle olan ilişkisi gibi öğelerden etkilenir. Görsel algılamada bu unsurların yarattığı yanılsamalardan biri olan ...
    • Soyut resimde yalınlaştırma 

      Kumlu, Selda (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Resim Sanatının gelişim sürecine bakıldığında doğanın taklidinin reddedilmesi ile birlikte soyutlama sürecinin başladığını görmekteyiz. Nesnelerin dış görünüşlerinden, iç yapılarına ve anlamlarına doğru yön değiştiren sanat ...
    • Türk resim sanatı'nda otoportre 

      Çakaloğlu, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2001)
      Otoportre; sanatçıların, kendi iç dünyasına bir bakışıdır. Ressam; üretim sürecinde doğayı, nesneleri, imgesel bir konuyu yorumladığı gibi, otoportre ile kendi insani merkezine, diğer deyişle özüne ulaşmak ister. Otoportre ...
    • Türk resim sanatında geleneksel biçim yaklaşımları 

      Ünder, Banu (Anadolu Üniversitesi, 2003)
      Tarihi beş yüz yılı aşan bir süreye dayanan Türk resim sanatının; günümüze kadar devam eden süreç içersinde biçimsel değişikliklere uğrayarak, Osmanlı Devleti zamanında geleneksel boyutunu, batılılaşma eğilimleri ile de ...