Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Eray
dc.date.accessioned2020-07-13T13:03:52Z
dc.date.available2020-07-13T13:03:52Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationYılmaz, E, Tomris, G, Kurt, A. A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 6 (1), 1-26.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24216
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ile teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubu Balıkesir ilindeki bağımsız anaokullarında görev yapan 174 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu, “Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ölçeği” ve “Okul öncesi eğitimde teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutum ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların özyeterlik inançlarının cinsiyetlerine, mesleki deneyimlerine ve öğrenim durumlarına göre değişmediği görülmüştür. Katılımcıların teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları incelendiğinde, mesleki deneyimleri ve öğrenim durumları arasında anlamlı farklılık bulunmazken, cinsiyetlerine göre değişiklik gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların özyeterlik inançları ile okul öncesi eğitimde teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relationship between pre-school teachers’ attitudes towards the use of technological tools and their self-efficacy beliefs. A correlational survey model has been used in this research. The participants of the research are 174 pre-school teachers working in kindergartens in Balıkesir province. Personal information form, "Self-efficacy beliefs scale of pre-school teachers" and "Attitude scale towards the use of technological tools in pre-school education" have been used for data collection instrument. According to results of the research, it has been found that participants’ self-efficacy beliefs do not vary with regard to gender, professional experience and educational status. When the participants’ attitudes towards the use of technological tools have been examined with regard to professional experience and educational status, it has been found no significant difference but they differ with respect to gender. Besides, findings have revealed that there is a lowlevel and positive significant correlation between participants’ attitudes towards the use of technological tools and their self-efficacy beliefs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectÖzyeterlik İnancıen_US
dc.subjectTeknolojik Araç-Gereç Kullanımen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectPre-School Educationen_US
dc.subjectSelf-Efficacy Beliefen_US
dc.subjectUse of Technological Toolsen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneğien_US
dc.title.alternativePre-school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes towards the use of technological tools: Balıkesir province sampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTomris, Gözde
dc.contributor.institutionauthorKurt, A. Aşkım


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster