Çevrimiçi ortamda yürütülen öğretimde planlama ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Anadolu Üniversitesi
Güven, Meral
Metadata
Show full item recordCitation
Güven, M. (2016). Çevrimiçi ortamda yürütülen öğretimde planlama ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 6 (1), 63-83.Abstract
Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda düzenlenen “Öğretimde Planlama ve
Değerlendirme” dersinin amaç, içerik, öğretme- öğrenme süreci ve değerlendirme süreçlerine
yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. Tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu
çalışma, 2014-2015 öğretim yılında güz-bahar dönemlerinde Anadolu Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsünde açılan Öğretimde Planlama ve Değerlendirme dersini alan gönüllülük
esasına göre görüşlerine başvurulan 69 doktora öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada
açık uçlu anket aracılığıyla toplanan veriler betimsel analiz tekniğine göre çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda, doktora öğrencileri Öğretimde Planlama ve Değerlendirme dersinin
amaçlarına, içeriğine, öğrenme- öğretme sürecine ve değerlendirme süreçlerine yönelik genel
olarak olumlu görüş bildirmişlerdir. Doktora öğrencilerinin dersin amaçlarına yönelik yeterli,
etkili, anlaşılır, ulaşılır olduğu biçiminde, içeriğine yönelik faydalı, ilgi çekici, anlaşılır, açık,
net ve yeterli gibi görüşleri, öğrenme – öğretme sürecine yönelik online olmasının olumlu
olduğu, açık, etkileşime dayalı, öğretici olduğu gibi görüşleri ve değerlendirmeye yönelik ise
yeterli olduğu, değerlendirmenin amacına uygun, objektif olduğu yönünde görüşleri
bulunmaktadır. The aim of this study is to reveal the students’ opinions on the aim, content, learning-teaching
processes, and evaluation processes of the online ‘Instructional Planning and Assessment’
course. This survey research was conducted with the voluntary participation of 69 PhD students
who took the ‘Instructional Planning and Assessment’ online course offered by Anadolu
University Institute of Educational Sciences in 2014-2015 fall and spring semesters. In this
research, the data collected through open-ended questionnaires were analyzed with descriptive
data analysis technique. As a result of the study, doctoral students stated positive opinions about
the aims, content, learning-teaching process and evaluation processes of ‘Instructional Planning
and Evaluation’ course. Doctoral students stated that the aims of the course are sufficient,
effective, comprehensible and reachable; the content of the course is useful, interesting,
comprehensible, clear and sufficient; the online learning-teaching process is positive, clear,
interaction-based and informative; evaluation of the course is sufficient, congruent with the
aims and objective.
Source
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Volume
6Issue
1Collections
- Cilt: 06 Sayı (1) [5]
- Makale Koleksiyonu [217]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]