Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCanpolat, Uğur
dc.contributor.authorKöçer, Mehmet
dc.date.accessioned2020-07-16T08:28:39Z
dc.date.available2020-07-16T08:28:39Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationCanpolat, U, Köçer, M. (2017). Destekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 7 (1), 123-154.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24229
dc.description.abstractTemel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sistemi olarak bilinen TEOG, Türkiye’de 8.sınıf öğrencilerinin bir üst basamak olan ortaöğretime geçişi için uygulanan ortak sınavlardan oluşan bir sistemdir. TEOG kapsamında açılan Destekleme ve Yetiştirme Kursları ise öğrencilerin, bu sınavda sorumlu olduğu derslerle ilgili kazanımların aktarılması konusunda eksiklerinin tamamlanmasını hedeflemektedir. Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda yürütülen Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının, kurslarda görev alan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2014-2015 eğitim öğretim yılında Eskişehir ili merkez ve ilçelerinden ölçüt örneklem yöntemi ile belirlenen 15 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış ve veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Veri toplama aracı ile ilgili uzman görüşünden yararlanılmış, gerekli düzenlemeler yapılarak araştırmaya başlanmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenleri genel olarak kursları yararlı bulduklarını ancak kursların yeni başlaması ve dershanelerin devam etmesi nedeni ile kurslara öğrenci katılımının az olduğunu; velilerin ve öğrencilerin bu kurslar hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını vurgulamışlardır. Ayrıca, öğretmenler kursa katılım sağlayan öğrencilerde olumlu, rahat bir iletişim ortamının kurulmasından dolayı göreceli olarak ders ve sınav başarısının arttığını ve öğrencinin sosyal gelişimine katkı sağladığını da belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractTEOG, also known as the System for Transition from Primary Education to Secondary Education, is a system consisting of common exams applied to 8th grade students in Turkey for transition to the next stage, secondary education. The Supporting and Training Courses active within the framework of TEOG target at completing any possible insufficient gains of students in terms of the courses they are responsible for. The purpose of this research is examination of the Supporting and Training Courses in secondary schools reporting to the Ministry of National Education within the framework of the opinions of their Social Studies teachers. Phenomenology pattern, which is a qualitative research method, has been adopted in this study. The participants are Social Studies teachers determined with the method of criterion sampling from the center and districts of Eskişehir province in 2014-2015 academic year. The data of the research has been collected with semi-structured negotiations, and the data were analyzed via content analysis. Research has been started by making necessary arrangements after benefiting from an expert opinion about data collection tools. Social Studies teachers have underlined, as a result of the examination, that they find courses useful in general, however that participation of students is little because they have just started and private teaching institutions are still active; and that parents and students are not adequately informed about the courses. Furthermore, the teachers specified that course and examination success showed a relative increase in attending students because of the positive and comfortable communication environment, and that these courses also contribute to the social development of the student.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestekleme ve Yetiştirme Kursuen_US
dc.subjectMEBen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectTEOGen_US
dc.subjectThe Supporting and Training Coursesen_US
dc.subjectMoEen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectTEOGen_US
dc.titleDestekleme ve yetiştirme kurslarının TEOG bağlamında sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe analysis of the support and training courses based on the views of the social sciences teachers in the context of the teogen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster