Yazar "Anadolu Üniversitesi" için Cilt: 08 Sayı (2) listeleme
-
Causes of violence by high school students: a teachers and principals perspective
Mehdınezhad, Vali; Rashkı, Javad (Anadolu Üniversitesi, 2018)This study aimed to investigate the causes of violence of students from the teachers and principals’ perspective. This study uses a survey method and the sample was consisted of 191 subjects, including 141 teachers and ... -
Cultural values: based on elementary students’ views
Selanik Ay, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2018)Identifying how students perceive cultural values is important to educate them as good citizens and their socialization. The aim of this study is to identify elementary school students’ perception of cultural values. The ... -
Its greatest benefit of inclusion is its challenge”: Efl teachers' attitudes towards inclusion of learners with disabilities
Rezai, Mohammad Javad; Jabbari, Ali Akbar; Ahmadi, Masoume (Anadolu Üniversitesi, 2018)Inclusion has long been a hotbed for debate in many educational fields but TEFL (Teaching English as a Foreign Language). To the best knowledge of the research, no study has been conducted on the issue of inclusion in ... -
İlköğretimde mesleki çalışma (seminer) dönemi uygulamaları
Güvey Aktay, Emel; Gültekin, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin seminer dönemi mesleki çalışmalara yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir ilinin Tepebaşı ... -
Kamu Liderliği Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Tösten, Rasim; Çelik Şahin, Çiğdem; Han, Bünyamin (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, Tummers ve Knies (2015) tarafından geliştirilmiş olan Kamu Liderliği Ölçeği’ni (Public Leadership Scale) Türkçeye uyarlamaktır. Kamuda çalışan okul müdürlerinin kamu liderliği özelliklerinden olan ... -
Neden dik temel yazı?: Öğretmen algıları
Gürbüztürk, Oğuz; Koç Akran, Sevda; İş Üner, Zehra (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, okuma-yazma öğretiminde uygulanacak olan dik temel yazı konusunda öğretmen algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının öğretime entegrasyonu
Karakuzu, Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli (DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin adalet kavramına ilişkin metaforik algıları
İnel, Yusuf; Urhan, Emrah; Ünal, Abdullah İsmet (Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin adalet kavramına ilişkin oluşturdukları metaforların tespit edilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli ili Bekilli ilçesinde bir devlet okulunda 2016-2017 eğitim-öğretim ... -
Öznitelik seçme ve makine öğrenmesi yöntemleriyle eğitmen performansının tahmin edilmesi
Anadolu Üniversitesi; Çiftçi, Fatih; Kaleli, Cihan; Günal, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2018)Günümüzde hayatın her sektöründe işlenen veri miktarının artması, veri madenciliğin giderek daha popüler hale gelmesine yol açmış ve yüksek miktarda verinin artan bir karmaşıklıkta işlenmesi ihtiyacı doğmuştur. Finanstan, ... -
Sanatsal bir etkinlik olarak fotoğraf yarışmasının kültürel değerlerin paylaşımına yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Ünalan, Halit Turgay (Anadolu Üniversitesi, 2018)Uzaktan eğitim ile sanat, bilişim teknolojilerini ve tasarım disiplinlerini etkin olarak kullanmaktadır. Bu iki disiplinin ilişkilendirilmesi ile hedef kitlesi geniş ve yaygın etkisi olan projeler üretilebilecek bu da ... -
Social constraints among bereaving Turkish adults: Testing the construct and convergent validity and relıability of the social constraints scale (scs)
Aksoz Efe, Idil; Erdur Baker, Ozgur (Anadolu Üniversitesi, 2018)Recent studies revealed the significance of social support on human functioning and wellbeing, and also the adverse effect of social constraints and lack of support. Especially after negative life events such as loss of ... -
Sosyal bilgiler dersi öğretiminde okuma becerilerinin etkin kullanımına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
Aydın, Derya; Tay, Bayram (Anadolu Üniversitesi, 2018)Sosyal bilgiler dersi öğretiminde okuma becerilerinin etkin kullanımına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışma kesitsel betimsel tarama modelindedir. Çalışmanın evrenini ... -
Tarihsel bakış açısı edinme ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanması ve tarih ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihsel bakış açısı edinme becerilerinin incelenmesi
Dinç, Erkan; Üztemur, Servet (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı tarihsel bakış açısı edinme ölçeğini Türkçeye uyarlayarak tarih ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihsel bakış açısı edinme becerilerini incelemektir. Kesitsel tarama modeline göre desenlenen ... -
Türkiye’de zihinsel engellilerde sanat eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi
Çağlayan, Nuray (Anadolu Üniversitesi, 2018)Türk eğitim sisteminde; okulöncesi eğitimden yükseköğretime kadar çeşitli basamaklar yer almaktadır. Örgün eğitimi oluşturan bu basamaklarda özel gereksinimleri olan bireyler için hazırlanmış eğitim programları bulunmaktadır. ... -
Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim – öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Güngör, Fisun; Şenel, Aysın (2018)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili ilkokullarında öğrenim gören yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunları ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda ...