dc.contributor.author | Kuzu, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2020-07-22T12:39:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-22T12:39:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Tozkoparan, S. B, Kuzu, A. (2019). Öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (fomo) düzeyleri ve siberaylaklık davranışları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 9 (1), 87-110. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24325 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) düzeyleri
ile bilgisayar laboratuvarında gerçekleştirdikleri siberaylaklık davranışlarının belirlenmesi ve
aralarındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışma betimsel tarama modeline dayalı olarak
gerçekleştirilen, nicel bir araştırmadır. Bu kapsamda veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu,
Gökler, Aydın, Ünal ve Metintaş (2016)’ın Türkçeye uyarlamış olduğu “Gelişmeleri Kaçırma
Korkusu Ölçeği (GKKÖ)” ve Yaşar (2013)’ın güncelleme çalışmasını yaptığı “Siberaylaklık
Etkinlikleri Ölçeği (SEÖ)” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Anadolu Üniversitesi, Fırat
Üniversitesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören öğretmen
adayları oluşturmaktadır. Örneklemin seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmış olup, bu
üniversitelerden kendilerine çevrimiçi ortamda gönderilen formu gönüllü olarak dolduran 79 kadın
62 erkek toplam 141 öğretmen adayı çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Elde edilen veriler
üzerinde bağımsız örneklemler t-testi, bağımsız örneklemler için tek faktörlü anova, basit
korelasyon ve basit doğrusal regresyon testleri gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre
öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu düzeyleri orta seviyededir ve cinsiyete göre
farklılaşmamaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarının siberaylaklık seviyeleri ortalamanın üzerindedir
ve cinsiyete göre farklılaşmaktadır. Öğretmen adaylarının siberaylaklık ve gelişmeleri kaçırma
korkusu düzeyleri öğrenim gördükleri üniversiteye göre farklılaşmamaktadır. Ek olarak öğretmen
adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu düzeyleri ile sosyal siberaylaklık davranışları arasında
anlamlı bir ilişki vardır. Gelişmeleri kaçırma korkusu, sosyal siberaylaklık davranışının anlamlı bir
yordayıcısıdır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine teacher candidates’ level of fear of missing out
(FoMO) and cyberloafing behaviors which they perform in the computer lab and examine the
relationship between them. The study is a quantitative research based on the descriptive survey
model. In this context, personal information form, “Fear of Missing Out Scale” which is adapted
Turkish by Gökler, Aydın, Ünal & Metintaş (2016) and “Cyberloafing Activities Scale” which is
an updated scale by Yaşar (2013) have been used to collect data. These data collection tools have
been entered an online form and data has been collected in this way. Convenience sampling
method has been used for sampling. The population of the study consists of undergraduate teacher
candidates studying at Faculty of Education of Anadolu University, Firat University and
Necmettin Erbakan University. 62 male and 79 female, a total of 141 students from these
universities who voluntarily filled out the online form constituted the sample. Independent samples
t-test, one-way anova, simple/bivariate correlation and simple linear regression tests have been
performed on the obtained data. According to the results of the study, teacher candidates' levels of
fear of missing out are moderate and not differentiated by gender. Besides, cyberloafing levels of
teacher candidates are on the moderate and differentiated by gender. The cyberloafing and fear of
missing out levels of the teacher candidates are not differentiated according to the university they
study. In addition, there is a significant relationship between teacher candidates' levels of fear of
missing out and their social cyberloafing (cyberloafing for socialization) behaviors. Fear of
missing out is a significant predictor of cyberloafing behavior for socialization. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | FoMO | en_US |
dc.subject | Siberaylaklık | en_US |
dc.subject | Gelişmeleri Kaçırma Korkusu | en_US |
dc.subject | GKK | en_US |
dc.subject | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | FoMO | en_US |
dc.subject | Cyberloafing | en_US |
dc.subject | Fear of Missing Out | en_US |
dc.subject | Computer and Instructional Technology | en_US |
dc.subject | Teacher Candidates | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının gelişmeleri kaçırma korkusu (fomo) düzeyleri ve siberaylaklık davranışları arasındaki ilişki | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between fear of missing out (fomo) levels and cyberloafing behaviors of teacher candidates | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 87 | en_US |
dc.identifier.endpage | 110 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tozkoparan, Süleyman Burak | |