Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılığı uygulama öz yeterliklerinin öğretim stili tercihlerini yordama düzeyi
Künye
Çınar, T, Şahin Taşkın, Ç. (2020). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacılığı uygulama öz yeterliklerinin öğretim stili tercihlerini yordama düzeyi. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 10 (1), 455-480.Özet
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın uygulanmasına dair
geliştirdikleri öz yeterlik inançlarının öğrenme-öğretme sürecinde tercih ettikleri öğretim
stillerini ne ölçüde yordadığını incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Tekirdağ ili Süleymanpaşa, Çorlu ve Çerkezköy ilçelerinde çalışan 303 sınıf
öğretmenine Üredi (2006) tarafından Türk dili ve kültürüne uyarlanan “Öğretim Stili Ölçeği” ve
Eskici (2013) tarafından uyarlanan “Öğretmenlerin Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Öz Yeterlik
İnanç Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler SPSS 20 programıyla analiz
edilmiştir. Elde edilen veriler normal dağılıma sahip olduğundan parametrik testler kullanılarak
verilere ilişkin betimsel istatistikler hesaplanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin en çok
Kolaylaştırıcı/Kişisel Model/Uzman öğretim stili grubunu tercih ettiği görülürken öz yeterlik
inançlarının da yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin tercih ettikleri öğretim stilleri
ile yapılandırmacı öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Pearson Korelasyon
katsayısı hesaplanmıştır. Daha sonra, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öz yeterlik inançlarının
tercih ettikleri öğretim stillerini ne ölçüde yordadığını belirlemek amacıyla verilere regresyon
analizi uygulanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öz yeterlik inançları ile öğretim stili
tercihleri arasında orta seviyede anlamlı bir ilişki olduğu ve öz yeterlik inançlarının yordayıcılığının
Temsilci/Kolaylaştırıcı/Uzman öğretim stili grubunda daha yüksek bulunduğu görülmüştür. The aim of this research was to understand the prediction level of primary teachers' selfefficacy of constructivism on their preferred teaching styles in the learning-teaching process.
Quantitative research methods were used in the study. In this study, “Teaching Style Scale”
developed by Eskici (2013) and the “Self-Efficacy Belief Scale for Teachers' Constructivist
Approach” conducted by Üredi (2006) applied to 303 primary school teachers working in
Süleymanpaşa, Çorlu and Çerkezköy districts of Tekirdağ. Obtained data were analyzed with
SPSS 20 program. Since the obtained data were normally distributed, descriptive statistics were
calculated using parametric tests. It was concluded that primary school teachers preferred
Facilitator/Personal Model/Expert teaching style most, and their self-efficacy beliefs were high. In
order to examine the relationship between teachers' preferred teaching styles and constructivist
self-efficacy beliefs, Pearson Correlation coefficient was calculated. To understand the prediction
level of primary teachers' self-efficacy beliefs of constructivism on their preferred teaching styles
regression analysis was applied to the data. There was a moderate level of relationship between
constructivist self-efficacy beliefs and instructional style preferences of primary school teachers,
while the predictor was higher in Delegator/Facilitator/Expert teaching style.
Kaynak
Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)Cilt
10Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24368Koleksiyonlar
- Cilt:10 Sayı (1) [27]