Çevrimiçi ortamlarda öğrenenlerin öz-yönetim becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan stratejiler ve araçlar
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Koçdar, Serpil
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Koçdar, S. (2015). Çevrimiçi ortamlarda öğrenenlerin öz-yönetim becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan stratejiler ve araçlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 39-55.Özet
Öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerinde yüz yüze eğitim ortamlarına göre daha fazla kontrole, bağımsızlığa ve sorumluluğa
sahip oldukları çevrimiçi öğrenme ortamlarında öz-yönetim becerileri son derece önemlidir. Araştırmalar çevrimiçi öğrenenin
öğrenme süreçlerini yönetmede sorun yaşadığını ve bu yüzden başarısız olduğunu ortaya koymaktadır. Buna karşılık, özyönetim öğrenilebilir bir beceri olup bu becerilerin öğreticiler tarafından öğrenenlere çeşitli stratejiler ve araçlar kullanılarak
kazandırılması mümkündür. Bazı araştırmalar ise çevrimiçi öğreticilerin belirli stratejiler ve araçların kullanımına imkân veren
öğrenme teknolojilerinin öğrenenlerin öz-yönetim becerilerini geliştirme potansiyeli taşıdığına ilişkin farkındalığa sahip
olmadığını göstermektedir. Bu araştırmada çevrimiçi ortamlarda öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerini düzenleme ve yönetme
becerisine sahip olmalarını sağlayabilecek öz-yönetim becerilerinin tasarımcılar ve öğreticiler tarafından hangi stratejiler ve
araçlar kullanılarak ve nasıl kazandırılabileceği, sosyal bilişsel öz-yönetim kuramları çerçevesinde incelenmiştir. Türkiye’de
çevrimiçi programların ve derslerin sayısı giderek artmaktadır. Bu araştırmanın ders tasarımında öğrenenlerin öz-yönetim
süreçlerini geliştirecek stratejilerin ve araçların kullanımı konusunda Türkiye’de çevrimiçi ders tasarımcılarına ve öğreticilere
yol göstermesi hedeflenmektedir. Self-regulation skills are extremely important in online learning environments where learners have more control, independence
and responsibility than face-to-face learning environments. Research has shown that online learners fail as they have problems
in regulating their own learning processes. However, it is possible to have learners acquire self-regulation skills through making
use of various strategies and tools by the instructors as it is a skill that can be learned. Some research has shown that online
instructors are unaware of the potential of enhancing learners’ self-regulated learning skills by using learning technologies that
offer the opportunity to use specific strategies and tools. In this study, strategies and tools that enhance learners’ self-regulated
learning skills are discussed in the context of social cognitive self-regulated learning theories as well as how these strategies
and tools can be used by the instructional designers and instructors, which will provide learners to regulate their learning
processes in online learning environments. In Turkey, the number of online programs and courses have been increasing in recent
years. This study is intended to guide instructional designers and instructors in online learning in Turkey regarding the use of
strategies and tools that enhance learners’ self-regulated learning skills.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24382Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]