Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ndeki personelin Erasmus personel hareketliliğine katılımına yönelik bir değerlendirme
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Demirer, Kazım
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Demirer, K. (2015). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ndeki personelin Erasmus personel hareketliliğine katılımına yönelik bir değerlendirme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 82-102.Özet
Erasmus Programı Türkiye’nin Avrupa Birliği ile bütünleşme sürecine eğitim ve kültür açısından büyük katkı sunmaktadır.
Erasmus sayesinde öğrenciler kadar yükseköğretim personeli de Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketlilikleri ile bilgi, tecrübe ve
becerilerini artırma şansı yakalamaktadır. Bu nedenle hem Avrupa hem de ülkemizde yükseköğretim kurumlarında çalışan
akademik ve idari personel programa katılım göstermektedir. Anadolu Üniversitesi ise bu hareketlilik faaliyetlerinde ülkemizde
en yüksek rakamlara ulaşmış üniversitelerdendir. Böyle bir sonuca ulaşılmasında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ni
oluşturan Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri personelinin de katkıları olmuştur. Bu çalışmada Açıköğretim Sistemi
personelinin Anadolu Üniversitesi çatısı altında Erasmus Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliklerine katılımı nicel
veriler kullanılarak incelenmiştir. Bu veriler ışığında Erasmus Programı’na Açıköğretim Sistemi personelinin son yıllarda
ilgisinin arttığı ancak potansiyel yararlanıcı ve Üniversitenin diğer birimlerinin sayılarına göre sıralamada gerilerde kalındığı
gözlemlenmiştir. Bu nedenle Açıköğretim personelinin programa katılımı için daha etkin bir bilgilendirme ve teşvikin gerekli
olduğu ortaya çıkmıştır. Erasmus Program provides considerable social and cultural contributions for an integration process for Turkey to the European
Union. Thanks to Erasmus, Higher Education Staff, as well as students, can have an opportunity to improve their knowledge,
experience and skills within the framework of Teaching Staff and Staff Training Mobility. This has resulted in a participation of
academic and administrative staff to the program in both Europe and Turkey. Anadolu University has been one of those have
reached the top numbers in these mobility activities in Turkey. Staff of its Open Education System which consists of the Faculties
of Open Education, Economics and Business Administration has also contributed to that kind of result. In this article, the
participation of staff of Open Education System in Erasmus Teaching Staff and Staff Training Mobility is analyzed by using
quantitative data. It proves that although attention of the staff has increased in recent years, the numbers are still low ranged in
comparison with the numbers of both potential beneficiaries in Open Education System and participants from other departments
of the University. Thus, it’s clear that more efficient briefing and encouragement are explicitly needed for a larger turnout to the
program by Open Education System Staff.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24383Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]