Uzaktan eğitim: Çevrimiçi öğrenmede sistem yaklaşımı
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Göksel, Nil
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Göksel, N. (2015). Uzaktan eğitim: Çevrimiçi öğrenmede sistem yaklaşımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 129-138.Özet
İlgili alanyazında açık ve uzaktan eğitim alanının gelişim, işleyişi ve tüm boyutlarının kavranmasında başyapıt olan yayınlar
vardır. Michael Moore ve Greg Kearsley tarafından 2011 yılında üçüncü basımı yapılan, Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Öğrenmede
Sistem Yaklaşımı (Distance Education: A Systems View of Online Learning) adlı kitap da bu yapıtlardan biridir. Moore ve
Kearsley, bu çalışmalarında açık ve uzaktan eğitimin önemine vurgu yaparak, alanın gelişim evrelerini ayrıntılı bir biçimde
okurlarıyla paylaşmışlardır. Bu nedenle kitap, açık ve uzaktan öğrenme alanında çalışan akademisyenler ve araştırmacıların bu
disipline bir sistem yaklaşımıyla bakmalarını sağlaması açısından önemlidir. On iki ünitesi olan bu kitap, açık ve uzaktan eğitimi
tarih, kuram, eğitsel tasarım ilkeleri ve örgütsel yapılanma bağlamında bir bütün olarak ele almıştır. Bu çalışmanın temel amacı
ise Moore ve Kearsley’in Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Öğrenmede Sistem Yaklaşımı adlı yapıtlarının genel bir özetini yaparak,
okuyucuların ilgisine sunmaktır. The book entitled “Distance Education: A Systems View of Online Learning” is one of the masterpieces to comprehend the
general formation and working process of Distance Education and is extremely significant for those academicians and
researchers who work in the field. Moore ve Kearsley, in their third edition book dated 2011, underlined the importance of
Distance Education and described the developmental stages of the field in detail to their readers. The book, separated into twelve
(12) units, discusses Distance Education in terms of history, theory, principles of instructional design and organizational
structure. This study presents the short summaries of the above-mentioned units.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24387Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [50]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]