Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Courses - MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı
Bozkurt, Aras
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Bozkurt, A. (2015). Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (Massive Open Online Courses - MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 56-81.Özet
Yirmi birinci yüzyılda teknoloji sadece gelişmekle kalmamış, günlük hayatımızın bir parçası olmuştur. Yaşanan bu gelişmeler
doğrultusunda yalnızca bireyler ve toplumda değil; eğitimde de bir değerler dizisi (paradigma) değişimi yaşanmıştır. Bilgi
toplumunda bu değişimlerin bir yansıması olarak yeni öğrenme ortamları ve yaklaşımları ortaya çıkmıştır. Bu değişimin
sonuçlarından biri de bireylerin yaşamboyu öğrenme gereksinimini karşılayan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerdir (KAÇD).
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler öğrenenlere geleneksel x-Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler, bağlantıcı (c-Kitlesel Açık Çevrimiçi
Dersler) veya Melez Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler yaklaşımlarıyla sunulabilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı
öyküleyici alanyazın taraması yöntemini kullanarak alanyazında yer alan dağıtık bulguların özetlenmesi ve sentezlenmesi; bu
doğrultuda kitlesel açık çevrimiçi derslere yönelik görüş ve önerilerde bulunmaktır. In 21st. century, technology not only developed, but also became a routine of our lives. Within this direction, a paradigm shift
has happened not only for society and individuals; but also for education. As a reflection to these changes, new learning
environments and approaches appeared in the knowledge society. One of the result of these changes is Massive Open Online
Courses (MOOC) which meet lifelong learning needs of the individuals. Currently, Massive Open Online Courses can be
distributed to learners through traditional (xMOOC), connectivist (cMOOC) or hybrid (hybridMOOC) approaches. In this regard,
the purpose of this study is to summarize and synthesize the distributed findings in the literature through narrative review and to
provide opinions and recommendations concerning massive open online courses.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24390Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [55]