Farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenme araçlarından wikiye ilişkin görüşleri
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sümer, Murat
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Sümer, M. (2015). Farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenme araçlarından wikiye ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 49-64.Özet
Bu araştırmanın amacı; İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesindeki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Bölümü öğrencilerinin öğrenme biçimlerini belirleyerek, farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi
öğrenmeye yönelik görüşlerini almak ve öğrenme için sayısal ortam tasarımı konusunda farklı öğrenme biçimleri bağlamında
tasarım önerileri geliştirebilmektir. Araştırma verileri, Kolb (1985) tarafından geliştirilen, daha sonra da Akkoyunlu ve Aşkar
(1993) tarafından Türkçeye çevrilerek, güvenilirlik çalışması yapılan Öğrenme Biçinmleri Envanteri ile öğrenenlerle yapılan
yüz yüze görüşmeler ile toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda; web destekli işbirlikçi öğrenmeye, wikilerin eğitimde
kullanımına, wikilerde olması gereken tasarım özelliklerine, wikilerde sunulan öğretim içeriğine ve wikilerin eğitimde daha
etkili kullanımına yönelik öğrenen önerileri olmak üzere 5 ana tema belirlenmiştir. The purpose of this study is to determine the learning styles of learners who study at the Department of Computer Education
and Instructional Technology to get the views of learners with different learning style on wikis which is one of the web-based
collaborative learning tools, and to develop some design ideas for digital media design for learning. The data has collected by
both the inventory built by Kolb (1985), and then translated to the Turkish by Akkoyunlu and Aşkar (1993), and face to face
interviews. Following the interviews, five main themes have identified; web-based collaborative learning, use of the wikis in
education, design features that wikis should have, content in the wikis, and the students’ suggestions about use of the wikis
more effective in the education
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24394Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (2) [8]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2015)Mobil teknolojiler yaşam biçimlerimizi değiştirdiği kadar öğrenme biçimlerimizi de değiştirmektedir. Bu bakış açısıyla tanımlandığında mobil öğrenme her zaman her yerde öğrenmeyi mümkün kılabilmek için mobil teknolojilerin ... -
Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-4520-642X; Bozkurt, Aras (Anadolu Üniversitesi, 2016)Çevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
Özkul, A. Ekrem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Aydemir, Mesut (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ...