Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar
Künye
Bilgiç, H. G, Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 26-50.Özet
Mektupla öğrenme ile başlayan uzaktan eğitim gelişen bilgi ve iletişim teknolojileri ile beraber web tabanlı platformlar üzerinden
sunulan yeni formunda karşımıza çıkmaktadır. Yükseköğretim kurumları da artan eğitim ihtiyaçlarına web tabanlı uzaktan eğitim
imkânları ile destek olmaktadır. Yüz yüze örgün eğitimden farklı ihtiyaçları olan web tabanlı uzaktan eğitim programları örgün
eğitim gerekliliklerine alışkın olan yükseköğretim kurumları, öğretim elemanları ve öğrenci gibi paydaşları için farklı sorunlar
ortaya çıkarmaktadır. Böylece gelişen teknolojiler avantajları ile beraber farklı zorlukları da beraberinde getirmektedir. Bu
çalışmada yükseköğretim kurumları örneği üzerinden web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunların incelenmesi
amaçlanmıştır. Bir programın açılması sürecinde iyi bir planlama ve düşünme sürecinin sağlanabilmesi için açılacak programın
gereklilikleri ile beraber yaşanabilecek olası sorunların da bilinerek gerekli önlemlerin alınması önemlidir. Araştırmanın
neticesinde web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar öğrencilerle ilişkili, öğretim elemanları ile ilişkili,
idari/yönetimsel, teknik ve diğer sorunlar olarak ele alınmıştır. With the developments in Information and Communication Technologies, distance education that began with correspondence
learning moves to the web-based platforms as a new form. Higher education institutes have been supporting increasing education
demands through the advantages of web-based distance education. Since web-based distance education have different needs in
comparison to traditional face-to-face education, this new form of education brings different problems to its shareholders
including higher education institutes, instructors and students who are accustomed to the needs of traditional face-to-face
educational environments. Thus, new developing technologies bring difficulties together with their advantages. This study aims
to examine the problems experienced in existing web-based distance education programs in a sample of higher education
institutes. To provide a successful planning in the process of opening a web-based distance education program, knowing about
possible problems that might be faced in web-based distance education programs is as important as knowing about necessities to
take precautions. As a result of the study, problems faced in web-based distance education programs categorized as studentrelated, instructor-related, management-related, technical and others.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24403Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (3) [8]