Uzaktan öğrenme deneyimlerinin dijital yaşam günlüğü ile yönetilmesi: bir akademik yarıyıl üzerinde uygulama
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-0949-4057
Mutlu, Ayşe Peri
Mutlu, Mehmet Emin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Mutlu, A. P, Mutlu, M. E. (2015). Uzaktan öğrenme deneyimlerinin dijital yaşam günlüğü ile yönetilmesi: bir akademik yarıyıl üzerinde uygulama. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 51-67.Özet
Bu çalışmada Uzaktan Öğrenme alanında uzaktan öğrenme yöntemiyle sürdürülen bir yüksek lisans programında kayıtlı bir
öğrencinin sanal ortamda gerçekleştirdiği bütün öğrenme etkinliklerine ait bilgisayar ekranı ve kamera görüntüleri otuz saniyelik
aralıklarla bir dönem boyunca kaydedilmiştir. Kaydedilen öğrenme deneyimleri öğrenme deneyimlerini yönetme yaklaşımıyla
yorumlanmış, bağlam listeleri elde edilmiş ve öğrenme deneyimleri anlamlandırılmıştır. Bu süreç boyunca öğrenme
deneyimlerinin planlanması, denetlenmesi ve değerlendirilmesi için çeşitli işlemler denenmiştir. İlk yazarın bir öğretim dönemi
boyunca gerçekleştirdiği yaşam günlüğü uygulaması her iki yazarın gerçekleştirdiği yarı yapılandırılmış görüşmeler ve tutulan
günlükler yardımıyla değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda uzaktan öğrenme deneyimlerini kaydetme ve yönetme
yaklaşımının öğrenenin kendi öğrenme süreci üzerindeki denetimini artırma potansiyeline sahip olduğu fark edilmiştir. In this study, all the screenshots and camera shots of a student who is enrolled to a master program which is conducted by
distance learning method in distance learning field are recorded by 30 second intervals during the whole semester. The learning
experiences recorded are interpreted by management of learning experiences approach, context lists are obtained and the
meaning of the learning experiences are explained. During this process, various transactions are tested for planning, auditing
and evaluation of learning experiences. The lifelogging application applied by the first author is evaluated with the help of semistructured interviews done by both of the authors and written journals. As a result of the study, it is realized that approach of
recording and managing the distance learning experiences has a potential to increase supervision on learner’s self-learning
process.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24458Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]