dc.date.accessioned | 2020-08-19T12:56:04Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T12:56:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Mutlu, M. E. (2015). e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 8-35. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24462 | |
dc.description.abstract | 2000’li yılların başında tasarlanan ve bütün dünyada yaygın kabul gören SCORM modeli e-Öğrenme ders içeriklerinin
paketlenmesi, öğrenme yönetim sistemlerine yüklenmesi ve öğrenenin derse ait bileşenlerdeki temel davranışlarının
kaydedilmesinde bir standart haline gelmiştir. 2010’lu yıllara gelindiğinde öğrenme teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve
öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemleri dışındaki deneyimlerinin de önem kazanması SCORM modelinin yetersiz kalmasına
neden olmuş ve yeni gereksinimleri karşılayacak mimarilerin geliştirilmesine başlanmıştır. Bu çalışmada, ADL kurumunun
başlattığı ve SCORM sonrası gereksinimlere yanıt vermesi öngörülen “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi”, “Sanal Dünya
Çerçevesi” ve “Öğrenme için Kişisel Yardımcı” projeleri incelenecek ve e-Öğrenmenin 2020’li yıllardaki yapısı tartışılacaktır.
Çalışmada ayrıca, “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi” nin bir parçası olan ve deneyim izleme amacıyla geliştirilen “Experience
API” ve “Öğrenme Kayıtları Deposu” yapılarının ayrıntıları incelenerek, bu alanda uygulama geliştirecek olanlara yol
gösterilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | SCORM model, which is design in the beginning of 2000s and is accepted worldwide, is become a standard for wrapping elearning course contents, uploading them to the learning management systems, and recording fundamental behaviors of the learner
in course components. When it comes to 2010s, developments in learning technologies and increasing importance of experiences
of the learners out of the learning management systems caused SCORM model to fall behind the expectations and new architecture
which can satisfy the new necessities has been developed. In this study, projects, which are expected to meet the needs after
SCORM, started by ADL named as “Training and Learning Architecture”, “Virtual World Framework” and “Personal Assistant
for Learning” are examined and the structure of e-learning in 2020s will be discussed. Also, in this study, details of configurations
such as “Experience API” which is developed for following the experiences and a part of “Training and Learning Architecture”
and “Learning Record Store” will be examined in details, in order to guide prospective application developers in this field. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | e-Öğrenme Standartları | en_US |
dc.subject | SCORM | en_US |
dc.subject | Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi | en_US |
dc.subject | Deneyim İzleme | en_US |
dc.subject | Experience API | en_US |
dc.subject | LRS | en_US |
dc.subject | Öğrenen Profilleri | en_US |
dc.subject | Yetkinlik Ağları | en_US |
dc.subject | İçerik Aracılığı | en_US |
dc.subject | Sanal Dünya Çerçevesi | en_US |
dc.subject | Öğrenme İçin Kişisel Yardımcı | en_US |
dc.subject | e-Learning Standarts | en_US |
dc.subject | SCORM | en_US |
dc.subject | Training and Learning Architecture | en_US |
dc.subject | Experience Tracking | en_US |
dc.subject | Experience API | en_US |
dc.subject | Learner Profiles | en_US |
dc.subject | Competency Networks | en_US |
dc.subject | Content Brokering | en_US |
dc.subject | Virtual World Framework | en_US |
dc.subject | Personal Assistant for Learning | en_US |
dc.title | e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-0949-4057 | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 8 | en_US |
dc.identifier.endpage | 35 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Mutlu, Mehmet Emin | |