Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-08-19T12:56:04Z
dc.date.available2020-08-19T12:56:04Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationMutlu, M. E. (2015). e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 8-35.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24462
dc.description.abstract2000’li yılların başında tasarlanan ve bütün dünyada yaygın kabul gören SCORM modeli e-Öğrenme ders içeriklerinin paketlenmesi, öğrenme yönetim sistemlerine yüklenmesi ve öğrenenin derse ait bileşenlerdeki temel davranışlarının kaydedilmesinde bir standart haline gelmiştir. 2010’lu yıllara gelindiğinde öğrenme teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemleri dışındaki deneyimlerinin de önem kazanması SCORM modelinin yetersiz kalmasına neden olmuş ve yeni gereksinimleri karşılayacak mimarilerin geliştirilmesine başlanmıştır. Bu çalışmada, ADL kurumunun başlattığı ve SCORM sonrası gereksinimlere yanıt vermesi öngörülen “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi”, “Sanal Dünya Çerçevesi” ve “Öğrenme için Kişisel Yardımcı” projeleri incelenecek ve e-Öğrenmenin 2020’li yıllardaki yapısı tartışılacaktır. Çalışmada ayrıca, “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi” nin bir parçası olan ve deneyim izleme amacıyla geliştirilen “Experience API” ve “Öğrenme Kayıtları Deposu” yapılarının ayrıntıları incelenerek, bu alanda uygulama geliştirecek olanlara yol gösterilmiştir.en_US
dc.description.abstractSCORM model, which is design in the beginning of 2000s and is accepted worldwide, is become a standard for wrapping elearning course contents, uploading them to the learning management systems, and recording fundamental behaviors of the learner in course components. When it comes to 2010s, developments in learning technologies and increasing importance of experiences of the learners out of the learning management systems caused SCORM model to fall behind the expectations and new architecture which can satisfy the new necessities has been developed. In this study, projects, which are expected to meet the needs after SCORM, started by ADL named as “Training and Learning Architecture”, “Virtual World Framework” and “Personal Assistant for Learning” are examined and the structure of e-learning in 2020s will be discussed. Also, in this study, details of configurations such as “Experience API” which is developed for following the experiences and a part of “Training and Learning Architecture” and “Learning Record Store” will be examined in details, in order to guide prospective application developers in this field.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecte-Öğrenme Standartlarıen_US
dc.subjectSCORMen_US
dc.subjectYetiştirme ve Öğrenme Mimarisien_US
dc.subjectDeneyim İzlemeen_US
dc.subjectExperience APIen_US
dc.subjectLRSen_US
dc.subjectÖğrenen Profillerien_US
dc.subjectYetkinlik Ağlarıen_US
dc.subjectİçerik Aracılığıen_US
dc.subjectSanal Dünya Çerçevesien_US
dc.subjectÖğrenme İçin Kişisel Yardımcıen_US
dc.subjecte-Learning Standartsen_US
dc.subjectSCORMen_US
dc.subjectTraining and Learning Architectureen_US
dc.subjectExperience Trackingen_US
dc.subjectExperience APIen_US
dc.subjectLearner Profilesen_US
dc.subjectCompetency Networksen_US
dc.subjectContent Brokeringen_US
dc.subjectVirtual World Frameworken_US
dc.subjectPersonal Assistant for Learningen_US
dc.titlee-Öğrenme standartlarında yeni yönelimleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0949-4057en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage8en_US
dc.identifier.endpage35en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorMutlu, Mehmet Emin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster