Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (editöre mektup)
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Öztürk, Aylin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Öztürk, A. (2015). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (editöre mektup) . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (3), 4-7.Özet
Bölümlendirme (segmentasyon), verilerin benzer özelliklerine göre homojen alt gruplara bölünmesidir. Bu çalışmanın amacı,
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrenenleri benzerlik ve farklılıklarına göre kümelere ayırmaktır. Yapılacak
bölümlendirme ile öğrenenlerin özelliklerine uygun hizmet sunulması için bir bilgi altyapısı elde edilmiş olacaktır. Yüksek lisans
tezi kapsamında yürütülecek olan bu çalışmada, her gruba uygun olan hizmet, yaklaşım ve ulaşma yöntemlerini önermek, böylece
kurumun idari, akademik ve destek hizmetlerine yönelik kararları almasını kolaylaştırmak, hizmetlerin bu grupların özelliklerine
göre farklılaştırılması ve tasarlanmasına destek olmak hedeflenmektedir. Segmentation means dividing the data into homogenous sub-groups with respect to their similar characteristics. The objective of
this study is to divide the learners who are enrolled to Anadolu University Open Education System into clusters with respect to
their similarities and differences. With this segmentation we aim to establish an information infrastructure to provide services that
are compatible with learners’ characteristics. In this study, carried out within the scope of a master’s thesis, our objectives are to
recommend services, approaches and access methods appropriate to each group, and in this way to make it easier for the institution
to take administrative, academic and support service related decisions, and to support initiatives for differentiation and designing
of services with respect to the characteristics of these groups.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
1Sayı
3Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24463Koleksiyonlar
- Cilt :1 Sayı (3) [8]
- Makale Koleksiyonu [195]