dc.date.accessioned | 2020-08-20T06:41:07Z | |
dc.date.available | 2020-08-20T06:41:07Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Tuna, G. (2015).Zeki ve uyarlanabilir e-öğrenme ortamları (editöre mektup). Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1 (4), 4-7. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24464 | |
dc.description.abstract | Zeki ve uyarlanabilir e-öğrenme ortamları, farklı kişilik özellikleri, bilgi düzeyleri, yetenek, öğrenme geçmişi, ilgi ve
gereksinimlere sahip öğrenenler için faklı yollar, stratejiler, içerikler ve yaklaşımlar kullanarak e-öğrenme ortamlarının
kişiselleşmesine olanak sağlamaktadır. Bu sistemler; farklı özelliklere ve gereksinimlere sahip öğrenenlerin ihtiyaçlarına cevap
verebilmek, öğrenen memnuniyetini arttırabilmek ve öğrenenlere verimli bir öğrenme ortamı sunabilmek için bir çözüm olarak
düşünülebilir. Zeki ve uyarlanabilir öğrenme sistemleri, öğrenenlerin her bir hareketini kayıt altına almakta ve kaydedilen verileri
öğrenme teorisi bağlamında analiz ederek öğrenenlere yol göstermek amacıyla kullanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, zeki öğretim
sistemlerinin ve uyarlanabilir öğrenme ortamlarının genel yapısını açıklamak ve zeki ve uyarlanabilir e-öğrenme ortamlarını
incelemektir. | en_US |
dc.description.abstract | Intelligent adaptive e-learning environments provide opportunity to make e-learning environments customized using different
ways, strategies, contents and approaches for learners with different characteristics, level of knowledge, abilities, backgrounds
and needs. This systems can be considered as a solution to satisfy the different needs of learners, increase the learners’ satisfaction
and provide them an efficient learning environment. In intelligent adaptive learning systems, every decision of each learner is
recorded, the data is analyzed in terms of learning theory and the results are used to guide learners. The aim of this study is to
explain general structure of intelligent tutoring systems and adaptive learning environments and to examine intelligent adaptive
e-learning environments. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uyarlanabilir Öğrenme | en_US |
dc.subject | Zeki Öğretim Sistemleri | en_US |
dc.subject | Zeki ve Uyarlanabilir e-Öğrenme | en_US |
dc.subject | Adaptive Learning | en_US |
dc.subject | Intelligent Tutoring Systems | en_US |
dc.subject | Intelligent Adaptive e-Learning Environments | en_US |
dc.title | Zeki ve uyarlanabilir e-öğrenme ortamları (editöre mektup) | en_US |
dc.type | letter | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 4 | en_US |
dc.identifier.endpage | 7 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tuna, Gamze | |