Browsing Tez Koleksiyonu by Author "Yılmaz, R. Ayhan"
Now showing items 1-10 of 10
-
25. dönem milletvekili genel seçiminde siyasal partilerin basın ilanlarında sözel ve görsel mesajlara yönelik bir içerik analizi
Başer, Emrah (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma 7 Mayıs – 14 Haziran 2015 tarihleri arasında 25. Dönem Milletvekili Genel Seçiminde seçmenleri etkilemek için yayımlanan siyasal reklamların sözel ve görsel mesaj içeriklerinin belirlenmesine yöneliktir. Bu ... -
İletişim etkileri açısından reklamlarda yaratıcılığın karşılaştırılması
Topal, Murat, 1977- (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın temel amacı, iletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılmasıdır. Reklam planlanmış bir iletişim biçimidir ve bu planlama içinde reklamın iletişim etkileri önemli bir yer tutar. Reklamın ... -
İş geliştirme alanları (İGA) aracılığı ile kent merkezleri pazarlaması : Toronto semtini tanı iletişim kampanyası üzerinde bir inceleme
Ersoy, Özgür (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bugünün rekabet ortamında mekanlar da birbirleriyle yarışmakta ve mekan pazarlama kavramı bölgeler için güçlü imajlar yaratarak ziyaretçilerin, turistlerin, yatırımcıların, kurumların bölgeye çekilmesi hedeflerinde önemli ... -
Kulaktan kulağa iletişimin işleyişine yönelik betimsel bir araştırma
Dal, Anıl (Anadolu Üniversitesi, 2007)Kulaktan kulağa iletişimin yayılımının farklı marka kullanım düzeyindeki tüketiciler tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırmada, 4 farklı kullanım düzeyindeki tüketicilerin olumlu ... -
Kurum kültürü ve alt kültürler : halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü analizi
Kurt, Sibel (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, Goffee ve Jones'un ortaya koyduğu kurum kültürü sınıflandırması ve bu sınıflandırmaya ait ölçek aracılığıyla, halkla ilişkiler birimi olmayan bir şirkette kurum kültürü tipinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. ... -
Markaların iletişim dili olarak reklamda kışkırtıcılık kullanımı ve tüketici tepkileri
Çağdaş, Yunus Emre, 1991- (Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz pazarında yaşanan yoğun rekabet ve iletişim kalabalığı arasında görünür olmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek isteyen markalar çoğunlukla reklamda kışkırtıcılığa başvurmaktadır. Kışkırtıcılık, reklamlarda yaygın ... -
Markaların instagram storylerine yönelik tüketici tepkisi : Madame Coco örneği
Yılmaz, R. Ayhan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı; Kesgin, Sibel (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Günümüzdeki rekabet koşullarında rakip markalardan öne çıkmak isteyen markaların sosyal medya mecralarında var olmaları ve aktif bir şekilde bu mecraları kullanmaları göz ardı edilemeyecek bir unsurdur. Markalar hedef ... -
Tasarımın kuruma kattığı değerler : T-box, Tariş ve Nurus üzerine bir uygulama
Akın, Rahşan (Anadolu Üniversitesi, 2009)Tasarım aracılığıyla kuruma eklenen değerleri bulmayı amaçlanan bu çalışmada, tasarım yönetimi ödülü alan firma yöneticileri ile görüşmeler yapılmış ve firmaların tasarımı hangi alanlarda nasıl kullandıkları incelenmiştir. ... -
Televizyon reklamlarda[aynen] ünlü kullanımı : 2005 yılı televizyon reklamlarına yönelik bir içerik analizi
Ersavaş, Selen (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, Türkiye'de 2005 yılında ulusal kanallarda yayınlanan, ünlülerin rol aldığı televizyon reklamları incelenmiştir ve televizyon reklamlarında ünlü kullanımının Türkiye'deki durumunun saptanması amaçlanmıştır. ... -
Türkiye'ye gelen yabancı turistlerdeki Türkiye imajı : Antalya ili'ndeki bir uygulama
Çiçek, Gülden Özge (Anadolu Üniversitesi, 2006)İmaj bir dizi bilgilenme sürecinin sonucunda ulaşılan, bir kişi, nesne, kurum ya da ülkeye yönelik düşüncedir. İçinde yaşanılan kültürel iklimden, sahip olunan önyargılara kadar elde edilen tüm bilgi ve verilerin ...