Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 258, listelenen: 34-53
-
Cinsel içerikli reklamlarda üçüncü kişi algısının hedonik ve faydacı ürünlerde satın alma niyeti üzerine etkisi : kültürlerarası bir karşılaştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Tüketiciler hergün çok fazla sayıda ve çok çeşitli reklam mesajlarına maruz kalmaktadır. Bu reklam mesajlarını değerlendirme süreçlerinde ise pek çok kişisel, psikolojik ve toplumsal faktör rol almaktadır. Öte yandan, ... -
Çalışan sağlığını geliştirici hizmetlerin çalışan sağlığına etkilerinin değerlemesi ve bilişim sektörüne yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Özellikle son yıllarda çalışma koşullarındaki değişimler, sağlık kavramında yaşanan değişimler, büyük şehirlerde yaşam tarzlarının değişimi çalışan sağlığına farklı bir yaklaşımı gerekli kılmıştır. Sağlığı koruma yerini ... -
Çeyize yönelik tüketim olgusunu kuşaklararası anlamak : fenomenolojik bir araştırma
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada “kişisel mülk” olarak ele alınan “çeyiz”in benliğin bir uzantısı haline dönüşümü incelenmiştir. Çeyiz bir bütün olarak düşünüldüğünde sahip olunan bir güç, varlık, söz hakkı, anı, birikim, çaba ve fedakârlıktır. ... -
Çok değişkenli kalite kontrolunda maliyet analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çalışma öncelikle, kalite ve kalite kontrolüne ilişkin kavramlar, gelişim süreci, genel çizgileriyle bazı kontrol grafikleri ile birlikte kalite kontrolunun işletmeye olan katkıları incelenmiştir. İşletmenin kalite kontrolu ... -
Çoklu ayırma ve sınıflandırma analizi : eğitimde öğrencilerin meslek seçimine uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Çoklu ayırma ve sınıflandırma analizlerinin öğrencilerin meslek seçiminde uygulandığı bu çalışmada, ilk olarak çok değişkenli istatistik ve ayırma analizleriyle ilgili genel bilgiler konu edilmiştir. Çok değişkenli istatistik ... -
Çokuluslu proje ekiplerinde kültürlerarası farklılıkların yönetimi ve Marmaray projesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüz işletmeleri, küreselleşmenin de etkisiyle hızla çokuluslulaşma eğilimindedirler. Bunun sonuçlarından bir tanesi de değişen ekip yapıları ve iş ortamlarının çok kültürlü hale gelmesidir. Literatürde yer alan ... -
Değer tabanlı yönetim : finansal performans ölçülerinin İMKB'de test edilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bir işletmenin nihai amacını doğru bir şekilde belirlemek ve tanımlamak, işletmenin faaliyetlerini doğru planlayabilmesi ve etkin bir şekilde yürütebilmesi için kritik önem taşımaktadır. İşletmenin nihai amacının ne olması ... -
Denetçi yargısının nesnelleştirmesinde Bayes yaklaşımı ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı denetçi yargısının Bayes yaklaşımı ile nesnelleştirilmesidir. Bu amaçla, öncelikle denetim süreci bir karar alma süreci olarak ele alınmış ve bu süreçte denetçi yargısının önemi vurgulanmıştır. Denetim ... -
Denetçinin mesleki şüpheciliğinin denetim kalitesine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı denetçinin mesleki şüpheciliğinin denetim kalitesine etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla, denetim süreci bir bütün olarak ele alınırken, bu süreçte mesleki şüpheciliğin denetimdeki önemi vurgulanmış, ... -
Denetim etkinliğinin artırılmasında analitik inceleme prosedürlerinin kullanımı ve Türkiye'deki denetim firmalarına yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1995)Türkiye'deki denetim olgusu ilk kez 1989 yılında çıkan 3568 sayılı meslek yasası ile başlamıştır. Söz konusu yasayla birlikte ülkemizde ulusal ve uluslararası düzeyde bir çok denetim firması faaliyet göstermeye başlamıştır. ... -
Denetim organı bulunmayan ortaklıklarda ortakların ortaklığı denetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)ÖZET: Denetim organı bulunmayan ortaklıklarda, ortakların denetimi çok önemlidir. Bu nedenle denetim organı bulunmayan ortaklıklarda, ortakların denetimi, denetim organı bulunan ortaklıklara göre, daha kapsamlı olarak ... -
Departmanlı mağazaların organizasyon yapıları ve Gima T.A.Ş. 'deki inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Departmanlı mağazaların uyguladıkları organizasyon modellerini ortaya koymayı amaçlayan çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, departmanlı mağaza kavramı tanıtılmış ve bu mağazaların faaliyetlerini etkileyen ... -
Dijital kabile kültüründe satın alma davranışını etkileyen grup dinamiklerini anlamaya yönelik netnografik bir araştırma
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Sosyal ağlarda ortaya çıkan sanal topluluklar, pazarlamanın dikkate alması gereken önemli müşteri kitleleridir. Muhtemel gelecek bu grupların çevresinde şekillenecektir. Birbirlerine çeşitli değerlerle bağlanan bu grupları ... -
Doğrudan yabancı yatırımlarda sahiplik yapısının analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu tez araştırmasının amacı, i) OECD üye ülkelerine, Türkiye'ye ve Almanya'ya gelen DYY'lerin genel özellikleri nelerdir? ii) Gelişmekte olan bir ekonomi olarak Türkiye'ye gelen DYY'lerin kaynak ülkeleri, yatırım yapılan ... -
Dondurulmuş meyve ve sebze ihracatında stratejik pazarlama planlaması ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Günümüzde uluslararası çevre koşullarında ve rekabet koşullarında oluşan değişiklikler, Dondurulmuş Meyve-Sebze Sektörü'nü de diğer işletmelerde olduğu gibi etkilemektedir. Gelecekte uluslararası pazar ve rekabet koşullarına ... -
Durumsallık yaklaşımı açısından işletme çevresi ile organizasyon yapısı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve Eczacıbaşı Holding'e bağlı bazı işletmelerde yapılan bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Durumsallık yaklaşımı, etkin işletmelerin organizasyon yapılarının, çevre koşulları ile içsel faktörlerin oluşturduğu koşullar tarafından belirleneceği görüşüne dayanır. Bu çalışmada, özellikle çevre koşulları ile işletmelerin ... -
Dünya borsaları ve İMKB'de oynaklık yapısının analizi ve oynaklık etkileşimi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu tezin amacı İstanbul Menkul Kıymetler Borsasının bazı önemli ülke borsalarıyla nasıl bir oynaklık etkileşimi içinde bulunduğunun ortaya konmasıdır. Sonuçta, İMKB'nin, gelişmiş ve gelişmekte olan bazı önemli ülke ... -
Dünya klasındaki işletmelerde bir maliyet yönetimi aracı olarak faaliyetlere dayalı maliyet sistemi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Yeni rekabet ortamı, işletmelerin, ''dünya klasında bir işletme'' olmalarını gerektirmektedir. Dünya klası; bir işletmenin, çalışmalarında yüksek başarı standartlarına ulaşması, müşterilerinin gereksinimlerini karlı olarak ... -
EFQM modeli kapsamında kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile kurumsal imaj ilişkisinin araştırılmasında yapısal eşitlik modellerinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Dünya değişti! Globalleşen ekonominin ve zorlaşan rekabetin belirgin olarak hissedildiği 21.yüzyılda, işletmelerin ayakta kalabilmek için kaliteli ve ucuz üretmesi artık yeterli olmamaktadır. İşletmelerin başarısı ve ... -
Elektronik ticaretin satınalma yönetiminde verimlilik aracı olarak kullanılması ve Bağ-Kur örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bilgi ve iletişim teknolojilerine dayanan yeniliklerin başında, içinde bulunduğumuz yüzyılın sonlarında ortaya çıkan Internet ve Internet yoluyla yapılan elektronik ticaret gelmektedir. Sosyal ve ekonomik alanlarda var ...