Bölüm "Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 57, listelenen: 41-57
-
A pink-collar case : pseudo-professionalization of direct selling among women
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın temel amaçlarından biri, doğrudan satış yapan bir şirkette çalışan kadın satış temsilcilerinin işlerini ne ölçüde meslek olarak değerlendirdiklerini incelemektir. Buna ek olarak, bu çalışma doğrudan satışın ... -
The relationship between distributed leadership and organizational commitment in hotels : the case of Erzurum
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, Erzurum’daki otel çalışanlarının dağıtımcı liderlik algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın başlıca amacı, dağıtımcı liderlik ile örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ... -
Sanal gerçeklik oyunlarının dayanılmaz çekiciliği : zihnen, bedenen ve ruhen
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Teknolojik gelişmeler birçok alanda etkili olmuştur. Sanal gerçeklik teknolojisi de bu alanlardan biridir. Sanal gerçeklik teknolojisi eğlence alanlarında aranan bir boş zaman değerlendirmesi haline gelmiştir. Bundan dolayı, ... -
Sporda şiddet ve düzensizliğin önlenmesinde kurumlar arası koordinasyon sağlayan spor güvenlik kurullarının incelenmesi : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, spor müsabakalarında yaşanan şiddet olaylarının önlenmesi amacıyla kurulan İl Spor Güvenlik Kurullarının yapısı ve işleyişi, Eskişehir ili örneğinde incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde, örgütlerde ... -
Şikâyetlerin krallığı: Memnuniyet, sadakat ve şikâyet arasındaki ilişkinin ekşi sözlük'te yer alan postlar açısından netnografik analizi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Günümüzde müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati ve müşteri şikayetleri giderek önem kazanan kavramlardır. İşletmeler, müşterilerine yaklaşımlarında müşterilerinin kendilerine karşı olan memnuniyet, sadakat ve şikâyet ... -
Tüketici kozmopolitanizmi ve etnosentrizminin ürün değerlendirme menşe ülke bilgisi arama davranışına etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Tüketici ihtiyaçlarına uygun cevap verebilme adına rekabet eden şirketlerin pazarlama stratejileri psikolojik, ekonomik, sosyo-kültürel vb. pek çok faktör göz önünde bulundurularak oluşturulmaktadır. Küreselleşme ve ... -
Tüketicilerin perakendeci markalı temizlik ürünlerini tercih etme nedenleri : Eskişehir ilinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Özel etiket markası olarak bilinen perakendeci markalı ürünler, tüketiciler tarafından farklı nedenlerle tercih edilmektedir. Sürekli değişen ekonomik çevreye tüketiciler tarafından farklı tepkiler verilmektedir. Pazarlamacılar ... -
Türk girişimcilerin e-ihracat faaliyetlerinde global elektronik pazaryerlerinde karşılaştıkları sorunlar ve mikro ihracat uygulaması
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı Türk girişimcilerin global e-pazaryerlerinde ve kendi web siteleri aracılığı ile dünya üzerindeki müşterilere erişmeyi hedeflerken dijital e-ticaretin ve e-ihracatın önemini vurgulamak, bu süreçteki ... -
Türkiye'deki devlet üniversitelerinin iç denetim etkinliğinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dünya'da yaşanan muhasebe skandalları sonrası muhasebe ve denetim konularının önemi bir kez daha anlaşılmıştır. Bu nedenle iç denetim, kurumun üst yönetimine güvence ve danışmanlık hizmeti sağlayan özerk bir birim halini ... -
Uçak bakım teknisyenlerinin kişilerarası çatışma çözme yaklaşımlarının takım algısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Havacılık, hem askeri hem de sivil hayatta ülkeler için en önemli güç unsuru olmuştur ve olacaktır. Türkiye'de de Türk Silahlı Kuvvetlerinin etkin muharip gücü olan Türk Hava Kuvvetleri ve ülkedeki ulusal, uluslararası ... -
Uluslararası işletmecilik platformunda Denizli tekstil sektörü üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türkiye ekonomisinin vazgeçilmez sanayi kollarından biri olan tekstil sektörü, antik çağlardan günümüze kadar varlığını devam ettirmektedir. Türkiye ekonomisinin en önemli lokomotiflerinden biri olan tekstil sektörü; dış ... -
Uluslararası konaklama işletmelerinde insan kaynakları yönetimi : Bodrum Hilton örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, uluslararası bir konaklama işletmesi olan Bodrum Hilton'un insan kaynakları faaliyet ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak ve mevcut faaliyetlerini başta insan kaynakları departman yöneticileri ... -
Uyuşturucu ile mücadelede kurumlar arası koordinasyonu ve iş birliğini etkileyen faktörler : Eskişehir ili örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Uyuşturucu kullanımı ve bağımlılığı tüm insanlığı tehdit eden ciddi bir problemdir. Mücadele edebilmek için birçok çalışma yapılsa da çözümü zor ve karmaşık olan bu toplumsal sorunun üstesinden gelinememiştir. Kullanıcı ... -
Üniversite öğrencisi genç kadınlarda finansal dışlanmanın tanımlanması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bireylerin demografik, teknolojik, sosyal vs. faktörler nedeniyle, toplumsal ihtiyaçlarını karşılayacak, bütçelerine uygun finansal ürün ve hizmetlere erişememesi, kullanamaması veya kullanmak istememesi durumunda finansal ... -
X kuşağı ve Y kuşağının paternalist liderlik algıları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Paternalistik liderlik davranışları, özellikle Doğu kültüründe oldukça yaygın olan liderlik davranışlarındandır. Bunun nedeni ise Doğu kültürünün Batı kültürüne göre daha toplulukçu ve yüksek güç mesafesine sahip olmasıdır. ... -
X, Y, ve Z kuşak çalışanlarının esnek çalışmaya yönelik tutumlarının Eskişehir ili kapsamında karşılaştırılması
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)oplumsal, siyasal, teknolojik, ekonomik değişimler insanlar üzerinde tarih boyunca etkili olmuştur. Bu değişimler insanların çalışma hayatına yönelik düşüncelerini ve tutumlarını da etkilemiştir. Yıllar geçtikçe ve yeni ... -
YouTuberların algılanan kaynak güvenilirliği ve mezun adayı kadın öğrencilerin iş beklentilerinin kozmetik ürünleri satın alma davranışına etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Teknoloji ilerledikçe sosyal medya platformları adeta bir pazarlama aracı olarak kullanılmakta ve kullanıcıları etkilemektedir. Bu tez, güzellik ve bakım videoları hazırlayan YouTuberların mezun durumunda olan kadın ...