Engelli öğrencilerin sayısal ve sembol içerikli bir dersteki başarılarının incelenmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0003-1082-4073
Sönmez, Harun
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Sönmez, H. (2016). Engelli öğrencilerin sayısal ve sembol içerikli bir dersteki başarılarının incelenmesi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 8-21.Özet
Anadolu Üniversitesi 1982’den bu yana açık ve uzaktan eğitim sisteminin Türkiye’de yerleşmesinde çok önemli katkılar
sunmakta ve her yıl bu sistemle binlerce öğrenci mezun olmaktadır. Çeşitli nedenlerden örgün olarak üniversite öğrenimi
göremeyen veya kendisini farklı alanlarda yetiştirmek isteyen fakat bunun için yeterli zaman ayıramayan kişiler açık veya uzaktan
eğitimi tercih etmektedir. Anadolu Üniversitesi eğitim-öğretim faaliyetlerinde gelişen teknolojinin tüm araçlarını kullanmaktadır.
Anadolu Üniversitesi açık öğretim sisteminin öğrenci kitlesinin bir parçası olan engelli öğrenciler, çeşitli derslerde yaşadıkları
zorluklardan dolayı, kendilerine kolaylıklar (muafiyet, ders eşleştirme, uyarlama) sağlanmasını beklemektedir. Anadolu
Üniversitesi açık öğretim sistemi dahilinde farklı programlarda İST203U İSTATİSTİK okutulmaktadır. Bu çalışmada, İstatistik
dersini alan öğrencilerin başarı puanlarının farklı gruplara göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Anadolu University makes valuable contributions to the development of open and distance education in Turkey, and thousands
of students graduate every year, since 1982. People who want to develop themselves in various fields but have limited time for
formal education or those unable to attend formal education at university prefer open and distance education. Today, Anadolu
University uses all technological tools in educational practices. Disabled students, as part of the student body of Anadolu
University Open Education System, expect to get some benefits (exemption, course matching and course adaptation) due to certain
difficulties faced on various courses. IST203U Statistics is taught in various programs of Anadolu University Open Education
System. In this study, a comparison of the different student groups is investigated for the students who enrolled in the IST203U
Statistics course.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24588Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (4) [12]
- Makale Koleksiyonu [195]