İçerik üreten öğrenenler ve özellikleri (editöre mektup)
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Kılınç, Hakan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Kılınç, H. (2016). İçerik üreten öğrenenler ve özellikleri (editöre mektup) . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 4-7.Özet
Bu araştırma, yeni nesil öğrenenler olarak da adlandırılabilecek olan içerik üreten öğrenenlerin öğrenme süreçlerinde doğru ve
güncel bilgilerden oluşan içerikleri üretebilmesi için hangi özellik ve sorumluluklara sahip olması gerektiğini ortaya çıkarmayı
amaçlamaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda, dijital ortamlara dâhil olan öğrenenlerin sahip olması gereken becerileri
açıklayan 21. Yüzyıl becerileri kuramı ve bilmenin doğasını ağ yapıları içerisinde inceleyen bağlantıcılık kuramı araştırmanın
kuramsal temeli olarak belirlenmiştir. Belirlenen kuramların ilkeleri, içerik üreten öğrenenler bağlamında oluşturulan bir matris
aracılığı ile kesiştirilmiştir. Böylelikle çalışma sürecinde alan uzmanlarına yönlendirilecek olan araştırma soruları elde edilmiştir.
Çalışmaya gönüllü olarak katılan alan uzmanlarının kendilerine yönlendirilen araştırma sorularına verdikleri yanıtlar NVIVO 11
paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ise içerik üreten öğrenenlerin, içerik üretme
süreçlerinde doğru ve güncel bilgiye ulaşabilmesi için sahip olmaları gereken özellikler ve sorumluluklar ilgili ana temaların
altında alt temalar olarak verilmiştir. This study aims to reveal the characters and responsibilities of content generated learners’, as new generation learners, in the
learning processes for producing the contents which contain accurate and up to date information. In this context, the theoretical
fundamentals of this research are 21th century skills theory, which explains the skills of the learners in digital environments and
connectivism theory, which explains the nature of knowledge in the network. The principles of these two theories are crossed in
a matrix which has formed in the context of content generated learners. Thus, the research questions, ask to field experts, are
gathered. The answers, which are gathered by the field experts, are analyzed with using NVIVO11 software. At the end of the
analyses, the main themes and sub themes are achieved that the characters and responsibilities to reach accurate and up to date
information in the content generating process of the content generated learners.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24589Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (4) [12]
- Makale Koleksiyonu [195]