Türkiye ve Çin’deki açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinin ve ders malzemelerinin karşılaştırılması: Anadolu Üniversitesi ve Şanghay Açık Üniversitesi örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Altınpulluk, Hakan
Metadata
Show full item recordCitation
Altınpulluk, H. (2016). Türkiye ve Çin’deki açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinin ve ders malzemelerinin karşılaştırılması: Anadolu Üniversitesi ve Şanghay Açık Üniversitesi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 22-36.Abstract
Bu çalışmada, Türkiye ve Çin’deki açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinin ve kullanılan ders malzemelerinin incelenmesi ve
karşılaştırmalarının yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Türkiye ve Çin’de açık ve uzaktan öğrenme hizmeti sunan, yüksek
öğrenci sayısına sahip ve saygın iki kurum olan Anadolu Üniversitesi ve Şanghay Açık Üniversitesi incelenmiş ve çeşitli
boyutlarda karşılaştırılmıştır. Çalışmada, önce üniversiteler genel olarak tanıtılmış, kullanılan açık ve uzaktan öğrenme ders
malzemeleri tartışılmış ve özet tabloda iki üniversitenin tüm özellikleri karşılaştırılmıştır. Bu çalışma, Türkiye ve Çin’de
uygulanan sistemsel benzerliklerin ve farklılıkların belirlenmesi, açık ve uzaktan öğrenme alanında daha etkili çalışmaların ve
işbirliklerinin geliştirilmesi ve karşılıklı örnek alınması gereken uygulamaların paylaşılması açısından önem taşımaktadır. In this study, it is aimed to compare and analyse the course materials in open and distance learning systems in Turkey and China.
To achieve this aim, Anadolu University and Shanghai Open University are analysed and compared in different dimensions. Both
universities which are highly populated and prestigious, provide open and distance learning in Turkey and China. In this study,
the two universities are introduced, open and distance learning course materails used in these universities are discussed and all
qualities of both universities are compared and given in a pivottable. This study is important in identifying the similarities and
differences related to the systems applied and in the development of more effective studies, cooperation and sharing the
representative application to implement in the field open and distance learning in Turkey and China.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
2Issue
4Collections
- Cilt :2 Sayı (4) [12]
- Makale Koleksiyonu [195]