Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-08-28T06:10:48Z
dc.date.available2020-08-28T06:10:48Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationBozkurt, A. (2016). Öğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenme. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 55-81.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24604
dc.description.abstractÇevrimiçi teknolojiler hayatımızın her alanına sızmış, yaşanan gelişmelerden öğrenme süreçlerine yönelik uygulamalar da etkilenmiştir. Günümüzde çevrimiçi ortamlarda gerçekleşen tüm etkileşimler kendi dijital izine sahiptir ve bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler sonucu takip edilebilir durumdadır. Çevrimiçi ortamlarda ortaya çıkan dijital izler büyük verinin ortaya çıkmasıyla sonuçlanmış ve ortaya çıkan bu verinin işlenerek öğrenenler için öğrenme süreçlerinde kullanılması fikri ve devamında öğrenme analitiği bir alan olarak ortaya çıkmıştır. Öğrenme analitiği, öğrenmeyi ve öğrenmenin gerçekleştiği çevreleri anlayıp daha iyi hale getirebilmek için öğrenenler ve bağlamları hakkındaki bilginin toplanması, ölçülmesi, analizi ve raporlanması şeklinde tanımlanmaktadır. Bu çalışmada öğrenme analitiği kavramı incelenmiş, öğrenme analitiği türleri, öğrenme analitiğinde kullanılan araçlar, öğrenme analitiğinin avantaj ve dezavantajları, son olarak da açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kullanımına yönelik açıklamalarda bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractOnline Technologies have been penetrated to every single area of our daily lives and applications in learning processes have been affected from these developments. In today’s world, every interaction has its own trace and can be tracked as a result of developments in information and communication technologies. Digital traces in online spaces resulted with big data concept and the idea that big data can be processed in order to use for learners in learning processes, and as a field learning analytics emerged. Learning analytics is defined as the measurement, collection, analysis and reporting of data about learners and their contexts, for purposes of understanding and optimizing learning and the environments in which it occurs. In this paper, the concept of learning analytics was examined and explanations were provided regarding learning analytics types, tools used in learning analytics, advantages and disadvantages and finally its use in open and distance learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme Analitiğien_US
dc.subjectBüyük Verien_US
dc.subjectBireyselleştirilmiş Öğrenmeen_US
dc.subjectUyarlanabilir Öğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme Tasarımıen_US
dc.subjectLearning Analyticsen_US
dc.subjectBig Dataen_US
dc.subjectPersonalized Learningen_US
dc.subjectAdaptive Learningen_US
dc.subjectLearning Designen_US
dc.titleÖğrenme analitiği: e-öğrenme, büyük veri ve bireyselleştirilmiş öğrenmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4520-642Xen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBozkurt, Aras


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster