Öğretmen adaylarının internet etiği algıları ve kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Künye
Tosun, N, Geçer, A, Kaşıkcı, D. N. (2016). Öğretmen adaylarının internet etiği algıları ve kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 82-103.Özet
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının internet etiği algıları ile kontrol odağı algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
amaçlanmaktadır. Bilindiği gibi kontrol odağı, kişiliği oluşturan boyutlardan biridir ve içsel ya da dışsal olabilir. Diğer bir deyişle
insanlar kendilerine verilen ceza ve ödülleri, kendilerine ya da talih, şans, kısmet gibi dışsal etkenlere bağlarlar. Amaca uygun
olarak araştırma, ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ve Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 717 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak, Torun (2007) tarafından geliştirilen “İnternet Etiği Ölçeği” ile Dağ (2002) tarafından geliştirilen
“Kontrol Odağı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 17.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının toplam internet etik algılarının iyi düzeyde olduğu ve iç kontrollü olarak hareket ettikleri
ifade edilebilir. Öğretmen adaylarının internet etik algıları ve kontrol odağı algıları arasında düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkiye
rastlanmıştır. In this research, it was aimed to determine the relationship between the Internet ethics perceptions of the pre-service teachers and
their control focus perceptions. As known, control locus is one of the dimensions creating the personality, and can be internal or
external. In other words, people associate the rewards and punishments with themselves or with external factors such as luck and
fortune. In accordance with the purpose, the research was carried out using the relational screening model. The participants of the
research included 717 pre-service teachers studying at different departments of Kocaeli University Faculty of Education and
Trakya University Faculty of Education. In the research, “Internet Ethics Inventory” developed by Torun (2007) and “Control
Locus Inventory” developed by Dağ (2002) were used as data collection tools. The research data were analyzed using SPSS 17.0
package program. According to the research results, it can be concluded that total Internet ethics perceptions of the pre-service
teachers were at a good level, and they acted with internal control. There was a significant relationship at a low level between the
Internet ethics perceptions and control locus perceptions of the pre-service teachers.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24605Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (4) [12]