Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGümüş, Meral
dc.date.accessioned2020-08-31T08:35:53Z
dc.date.available2020-08-31T08:35:53Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationGümüş, M, Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 158-168.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24609
dc.description.abstractBu araştırma bir yüksek lisans tez araştırması kapsamında yapılan çalışmaların bir kısmını içermektedir. Tez araştırmasının bir adımı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi öğrencilerinin Açık ve Uzaktan Öğrenmeyi tercih etme nedenlerini belirlemektir. Bu amaçla araştırma kapsamında 2015-2016 yaz döneminde Anadolu Üniversitesi, Açık ve Uzaktan Öğretim Sisteminde öğrenim gören 4247 öğrenciden veri toplanmıştır. Ulaşılan bulgulara göre en yüksek tercih nedenlerinin sırasıyla zaman esnekliği, mekân esnekliği ve yeni kariyer fırsatları elde etmek olduğu belirlenmiştir. Bu bulgu açık ve uzaktan öğrenmenin yaşanan zorluklar ve kısıtlı imkânlardan dolayı değil sahip olduğu esnek yapı, hizmet çeşitliliği ve yükseköğretimde yeni fırsatlar sağlayan özelliklerinden dolayı tercih edildiğini gösterir niteliktedir.en_US
dc.description.abstractThis research icludes some parts of the studies conducted with in a master thesis reserach. As a step of the thesis, the aim of this study is to define the reasons for open and distance learning preferences of the learnes enrolled to the Open Education System. For that purpose, within the study, the data were collected from the 4247 students studying in The Open and Distance Learning System in 2016-2017 trinity term. The findings indicates that the highest rated preferences reasons are flexible learning pace, flexible learning place and new carriers pursuits respectively. This finding indicates that the adults prefer the open and distance learning not because of the difficulties in learning or limited facilities but because of its features in functional flexibility, service varieties and supplying new opportunities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectAçıköğretimen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmenin Tercih Nedenlerien_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.subjectOpen Educationen_US
dc.subjectReasons for Open and Distance Learningen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8707-5918en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage158en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorFırat, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster