Çevrimiçi öğrenme tasarımı için proje yönetimi yaklaşımları
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Yazar
Anadolu Üniversitesi
Serpil, Harun
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Serpil, H. (2016). Çevrimiçi öğrenme tasarımı için proje yönetimi yaklaşımları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 169-176.Özet
Editörlüğünü Prof. Dr. Gülsün Eby ve Prof. Dr. T. Volkan Yüzer’in yaptığı, 2013 yılında yayınlanan bu 344 sayfalık kitap altı
ana bölüm ve 17 alt bölümden oluşmaktadır. Başta A.B.D. ve Türkiye olmak üzere dünyanın farklı ülkelerinden (Avustralya,
Brezilya, Fransa, İngiltere) çeşitli araştırmacıların katkılarıyla hazırlanan bu kitapta Proje Yönetimi Tabanlı Çevrimiçi Öğrenme
Tasarımı (PYTÇÖT)’nın çeşitli yönleri ele alınmıştır. Bu kaynak kitapta iletişim yönetimi, uygulama yönetimi, insan kaynakları
yönetimi, kalite güvence yönetimi ve risk yönetimi PYTÇÖT’nın temel unsurları olarak incelenmiştir. Kitap, aynı zamanda
çevrimiçi öğrenme tasarım modellerini çok yönlü ele alarak bu modellere ilerlemeci, dönüşümcü, sürdürülebilir, geniş ve
derinlikli bir bakış açısı sunmaktadır. Bu kitabın benzer kitaplardan farklı olarak öne çıkan özelliği PYTÇÖT’ü sadece
uygulamaya dönük teknik yönleriyle değil aynı zamanda özgürleştirici, toplumsal eşitlikçi yönleriyle de vurgulamasıdır. Kitap
yazarlarının aktardıkları kişisel ve kurumsal PYTÇÖT deneyimleri ışığında konuyla ilgili tüm eğitim paydaşlarını ilgilendiren
öneriler de getirilmiştir. Edited by Prof. Gülsün Eby and Prof. T. Volkan Yüzer, this 2013 book comprises 344 pages, and is composed of six main sections
and 17 subsections. Focusing on various aspects of Project Management-Based Design for Online Learning (PMDOL), this book
was made possible by the contributions of researchers from diverse countries (Australia, Brazil, France, Turkey, the US, the UK).
The book elaborates on PMDOL by paying particular attention to its basic management dimensions of communication,
implementation, human resources, quality assurance, and risk. By analyzing online learning design models from multiple
perspectives, the book presents a progressive, transformative, sustainable, wide and practice-oriented approach. What makes the
book unique among others in the field is its underscoring the liberating and social equity qualities of PMDOL, along with its
technical aspects involving implementation. The book offers suggestions for all educational stakeholders in PMDOL, based on
the authors’ personal and institutional experiences with it.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
2Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24613Koleksiyonlar
- Cilt :2 Sayı (4) [12]
- Makale Koleksiyonu [50]