Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 53, listelenen: 23-42
-
Olayın televizyon haberine dönüşümü : değişim değeri açısından televizyon haberleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Televizyon haberi sahip olduğu görsel ve işitsel yapıların özellikleri ile günlük hayatımızdaki görsel ve işitsel farklı anları ve olayları izleyenlere aktararak en tercih edilen haber kaynağı olarak yer almaktadır. Farklı ... -
Sesli film çekimi ve film sesi : teknik ve kuramsal analiz
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Türk sinema'sında henüz sesli film çekimine uygun teknik bir alt yapı kurulamamıştır. Birkaç örnek dışında, Türkiye'de tüm filmler sessiz olarak çekilmektedir. Teknik alt yapı ile birlikte düşünsel alt yapının olması, ... -
Seyirci ve bir anlamlama süreci olarak sinema
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu tez çalışmasında, sinema seyircisinin bir portresinin çizilmesine ve film izleme etkinliğinin belli başlı özelliklerinin verilmesine çalışıldı. Birinci bölümde, seyirci için kuramsal bir zemin hazırlamak amacıyla, ... -
Sinema tarihyazımına farklı bakmak ve Türk sineması tarihyazımı için yöntem arayışı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Sinema çalışmalarındaki 'film kuramı'nın ve 'film eleştirisi'nin baskınlığı nedeniyle geciken sinema tarihi çalışmaları, bugün, 'Yeni Film Tarihi' başlığıyla önem kazanmaktadır. Çalışma, sinema tarihyazımındaki değişimlerden ... -
Sinema ve varoluşçuluk
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Uygarlık tarihinin her döneminde, her çağda felsefe ile sanat arasında bir bağ kurmak olanaklıdır. Bu bağ kimi zaman çok güçlü, kimi zaman da çok zayıf olabilir. Ancak sanat tarihinin gösterdiği son derece açık bir gerçek ... -
Sinemada anlam yaratma
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Sinemada anlamın nasıl oluştuğunu incelemek oldukça kapsamlı bir konu. Bir araştırmanın sınırları içinde bu konuyu incelemek olanaksız. Bundan dalayı araştırmayı parçaüstü birimlerle sınırladık. Zamanda ve uzamda yer ... -
Sinemada biçem : Lütfi Ömer Akad sineması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Sinemada biçem yada üslup (style) en basit tanımıyla, mediumun (filmin) tekniğinin sistematik ve belirlenmiş kullanımıdır. Anlatı yapısı (öykü), sinematografi (kamera hareketleri ve çekim ölçekleri), mizansen (çerçeveleme, ... -
Sinemada politik eleştiri : Marksist kuram ve sinema
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Tarihi gelişimine bakıldığında eleştirinin, iktidar mücadeleleri içinde etkili bir yere sahip olduğu söylenebilir. Özellikle iktidar sahiplerinin kendi ideolojisi doğrultusunda toplumun geri kalanını örgütleyebilmesi, ... -
Sinemada toplumsal cinsiyet rolleri : 1980-1999 yılları arasında Türk sinemasında toplumsal cinsiyet rollerinin sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmanın amacı, 1980 sonrasında Türkiye'de yaşanan toplumsal değişmenin Türk Sineması' da toplumsal cinsiyet rollerinin sunumuna nasıl yansıdığını araştırmaktır. Araştırmada toplumsal cinsiyet rolleri sunumunu belirlemek ... -
Sinemada travma : Onur Ünlü sineması örneği
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Sinemaya ilis¸kin filmlere bakıldıgnda, travma olgusunun birçok filmde yer edindig so¨ylenebilir. Toplumu ilgilendiren travmalardan bahsedilebileceg gibi toplumun üyesi olarak bireyleri ilgilendiren travmalardan da söz ... -
Sinematografik bilim-kurgu yayınlarının çocukların dünya görüşünün oluşumu üzerindeki etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1985)Dünya görüşü, bireyin içinde yer aldığı kültür ve alt-kültürlerle etkileşiminde, insanın doğası, insan-doğa ilişkisi, insan-zaman ilişkisi, insan için yaşamda temel amaç, insan-insan ilişkileri boyutlarında yaşam boyunca ... -
Sistem yaklaşımı ile televizyon eğitim program yapımı : Açık Öğretim Fakültesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Hızlı toplumsal değişme sonucu, eğitim felsefesinde, politikasında, özellikle yöntemlerindeki değişme, "Eğitim Teknolojisi" adlı bilimsel disiplinin önemini gün geçtikçe arttırmaktadır. Bir eğitim teknolojisi dalı olarak ... -
Süperkahraman filmlerinde modernite ve postmodernite ilişkisinin ikili karşıtlıklar yöntemiyle çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İlk defa ortaya çıktıkları tarihsel dönemler, dünyaya bakışları ve yaptıkları seçimlerle modernitenin birer ürünü ve örneği olan süperkahramanlar, popüler sinema aracılığıyla günümüzün postmodern dünyasına taşınmıştır. ... -
Teknolojinin toplumsal inşası yaklaşımı bağlamında cep telefonunun toplumsal anlamı
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmada gündelik hayat pratikleri bağlamında cep telefonunun toplumsal anlamı ortaya koyulmaktadır. Araştırmanın kuramsal temeli teknolojinin toplumsal inşası yaklaşımına dayanmaktadır. Araştırma verisi farklı demografik ... -
Toplumsal bellek ve Orta Doğu sineması : toplumsal travmaların Lübnan sinemasına yansımaları
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Hatırlamanın ve unutmanın toplumsal çerçeve içinde deneyimlendiği savına dayanan toplumsal bellek, toplumların ve bireylerin kimliklerini yeniden üreten dinamik bir mekanizmadır. Toplumsal travmalarla dolu geçmişe sahip ... -
Toplumsal bellek ve sinema : Türkiye sinemasında travmatik temsiller
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Sinema “gerçekliği” yeniden üretir; dolayısıyla tarihin, belleğin, kimliğin yeniden inşasında önemli bir sanattır. Bellek, tarih ve kimliğin yeniden inşasında olumsuz anılarla baş etmeye çalışılırken, anlaşmazlıklar, şiddet, ... -
"Toplumsal değişme odaklı film : sürdürülebilir kalkınma ve belgeseller"
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, kalkınmaya ilişkin toplumsal gerçekliği üretmenin bir aracı olarak belgesel filmlerin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarıyla ilişkisini açıklamayı ve savunuculuk açısından belgesel filmlerin sahip oldukları ... -
Toplumsal değişme ve Türk sineması : kente göç eden insanın Türk sinemasındaki değişen profili
(Anadolu Üniversitesi, 1991)Türkiye geleneksel tarım toplumundan sanayileşmekte olan bir topluma doğru hızla değişmektedir. Değişmenin hızı ve yönü en etkili dinamiğin 'iç göç' ve bağlı olarak 'kentleşme' olgusu olduğunu göstermektedir. Değişmekte ... -
Toplumsal eleştiri boyutunda Türk popüler sineması : Küçük Hanım ve Şoför Nebahat dizileri
(Anadolu Üniversitesi, 1993)"Toplumsal Eleştiri Boyutunda Türk Popüler Sineması: Küçük Hanım ve Şoför Nebahat Dizileri" adını taşıyan bu çalışmanın amacı; popüler filimlerin toplumsal yapıya yansıttıkları varsayımından yola çıkılarak, 1960-1970 dönemi ... -
Türk bağımsız sinemasında suç ve ceza kavramlarının toplumsal cinsiyet açısından algılanışı : 9, Ara, Nar filmlerinin retorik çözümlemesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Türk sinemasında kendine özgü senaryo ve çekim teknikleri ile farklı bir yere sahip olan Ümit Ünal’ın filmleri, özgünlüğü nedeniyle bağımsız sinema olarak nitelendirilebilir. Araştırma için seçilen filmlerinde farklı cinsel ...