Ara
Toplam kayıt 35, listelenen: 1-10
Şirket havacılığı işletmeciliği ve Türkiye uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Günümüzde verimliliği yükseltme amacına yönelen işletmelerin sayısı arttıkça havacılık iş dünyasının temel seyahat biçimi haline gelmektedir. İleri iletişim sistemleri, seyahat gereksinimlerini azaltmaktan ziyade iş temposunu ...
Hava trafik sistemi değerlendirme ölçütleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)
Her sistemin belirli amaçları vardır ve sistemler bu amaçlara ulaşmak için faaliyet gösterirler. Bir sistemin amaçlarına hangi ölçüde ulaştığının belirli sürelerde ölçülmesi, başka bir ifadeyle değerlendirilmesi gerekir. ...
Avrupa Birliği uyum sürecinde JAA/EASA havaaracı bakım sisteminin incelenmesi ve Türkiye'deki uygulamaların araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Türkiye Avrupa Birliği’ne (AB) üyeliğine müracaat ettiği 1959 yılından beri AB ölçütlerine uyum için ekonomik ve sosyal alanda zorlu bir uğraş içindedir. Türkiye’nin en önemli amaçları ekonomik ve sosyal alanda gelişme kat ...
Havayolu işletmelerinde bilgi sistemleri stratejik planlaması amaçlarının, başarı faktörlerinin ve yaklaşımlarının belirlenmesine yönelik bir delfi çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Bilgi sistemleri, işletmelerde olduğu gibi havayolu işletmelerinde de rekabet avantajı yaratmada ve işletme süreçlerinin iyileştirilmesinde önemli bir fırsattır. Bu nedenle, bilgi sistemlerinin planlamasının stratejik ...
Hava trafik kontrol hizmetlerinde algılanan hizmet kalitesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Hava trafiğinin hızla arttığı günümüzde hava ulaştırma sistemi için sektörel ve akademik anlamda birçok çalışma yapılmakta ve farklı çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmaktadır. Hava ulaştırma sisteminde çözüm aranan ...
Kaynak tamamlayıcılığı ve bütünleşme derecesi kapsamında küresel havayolu işbirliklerinde elde edilen sinerjiler
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Küresel havayolu işbirlikleri, havacılık sektöründe toplam tarifeli uçuş trafiğinin %61,2'sini gerçekleştirmesi açısından önemli stratejik işbirlikleri arasında yer almaktadır. İşbirliklerinden elde edilen faydalar, havayolu ...
Türkiye'deki hava aracı bakım işletmelerinde olumlu emniyet kültürünü destekleyen bir disiplin sistemi önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Çalışma Türkiye'deki hava aracı bakım kuruluşları için olumlu emniyet kültürünü geliştirecek ve güçlendirecek bir disiplin sistemi önermeyi amaçlamıştır. Böyle bir amaca ulaşmak için önce önerilecek disiplin sisteminin ...
Türk Havayolu işletmelerinin yolcu taşıma hizmetlerine yönelik algı haritalarının konumlandırma konsepti ile ilişkisinin Twitter üzerinden analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Rekabetin hiç olmadığı kadar önemli olduğu günümüzde işletmeler, değer yaratarak gerek marka gerekse ürün ya da hizmet boyutunda müşterilerin zihninde önemli bir konuma sahip olmaya çalışmaktadırlar. Pazarlama çabalarından ...
Türkiye'deki özel havayolu işletmelerinin rekabet stratejileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Havacılık sektörü, ülkenin ekonomik (dış ticaret, yurt dışı gelir, vb.) açıdan yaşamsal ve özellikle turizm açısından en stratejik sektörlerinden biridir; dolayısıyla sektörün rekabetçi olması ve hem iç hem de küresel ...
Paydaş etkileşimi temelinde havalimanlarında sürdürülebilir yer hizmetleri misyonuna yönelik değer yaratma sürecinin analizi ve Kayseri havalimanında bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Havalimanı yer hizmetleri yönetimini geliştirmek için bir çerçeve yaklaşımı önerildiği bu çalışmada amaç paydaş etkileşimli değer yaratma sürecinin sürdürülebilir havalimanı yer hizmetleri misyonuna katkısını değerlendirmektir. ...