Kitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-2456-6338
Kumtepe, Alper Tolga
Büyük, Köksal
Güneş, İhsan
Öztürk, Aylin
Tuna, Gamze
Gümüş, Salih
Atak, Osman Nuri
Metadata
Show full item recordCitation
Kumtepe, A. T. ve diğerleri (2017). Kitlesel uzaktan eğitimde öğrenen-içerik etkileşimi: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 9-36.Abstract
Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’ne kayıtlı öğrenenlerin 2015-2016 Güz dönemi Beta e-Öğrenme
Portalında en sık kullandıkları 10 ders malzemesinin kullanım durumlarını belirlemek ve bu malzemelerin farklı düzeyde
kullanımının öğrenenlerin akademik başarılarında oluşturduğu farkı araştırmak amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Beta e-Öğrenme
Portalı veritabanından 426.211 öğrenene ait kayıt günlükleri analiz edilerek öğrenen-içerik etkileşimleri incelenmiştir. Yapılan
analizlerin sonucunda, yüksek düzeyde malzeme kullanan öğrenenlerin daha düşük düzeyde malzeme kullanan öğrenenlerden
daha fazla akademik başarı sergilediği görülmüştür. Ek olarak, her bir öğrenme malzemesi için o malzemeyi hiç kullanmayan
grubun, 10 malzeme türünün çoğunda da akademik başarısı en düşük grup olması öğrenen-içerik etkileşiminin akademik başarıyı
açıklamakta önemli bir değişken olduğunu göstermektedir. In this study, it was aimed to determine the number and level of use of the 10 learning materials most frequently used in Beta eLearning Portal by the registered students in Anadolu University Open Education System in the 2015-2016 Fall semester and to
investigate the difference in the academic achievement of the learners regarding the different levels of use. In this context, learnercontent interactions were examined by analyzing the log records of 426,211 learners utilizing the Beta e-Learning Portal database.
Results indicated that the learners who used learning materials in high level had better academic achievement than the learners
who used materials in a lower level. In addition, for each learning material, the group that never used it was the lowest group in
terms of academic achievement in most of the 10 material type, indicating that learner-content interaction is an important variable
in explaining academic achievement.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
2Collections
- Cilt :3 Sayı (2) [10]
- Makale Koleksiyonu [4]
- Makale Koleksiyonu [195]