Browsing Tez Koleksiyonu by Title
Now showing items 32-51 of 74
-
Havayolu işletmelerinde e-hizmet kalitesinin değerlendirilmesine yönelik bütünleşik bir yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde teknolojik alanda yaşanan gelişmeler sonucunda, bilgi teknolojileri birçok sektörün faaliyetlerini derinden etkilemiş ve bu sektörleri pazarlama aracı olarak desteklemeye başlamıştır. Havayolu taşımacılığı sektörü ... -
Havayolu işletmelerinde gelir yönetimi ve Türk Hava Yolları A.Ş. uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Hava taşımacılığı, tüm dünyada milyonlarca çalışanıyla bir milyardan fazla yolcuya hizmet veren ve milyarlarca dolarlık katma değer yaratan bir sektördür. Orta ve uzun mesafede en rahat ulaşım sistemi olan hava taşımacılığının ... -
Havayolu işletmelerinde müşteri değeri ve iç hatlarda hizmet sunan havayolu işletmelerinde müşteri değerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüzde iç hatlarda hizmet sunan havayolu işletmelerinin sayılarının artması beraberinde rekabetin artmasına da yol açmaktadır. Havayolu işletmelerinin faaliyetlerinin sürekliliği açısından uygulamış oldukları pazarlama ... -
Havayolu işletmelerinde özelleştirme ve Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı'nda özelleştirme uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Türkiye Cumhuriyeti'nde devlet işletmeciliği, Osmanlı döneminden miras kalan bazı kamu teşebbüslerinin faaliyetlerine devam etmesiyle başlamıştır. Cumhuriyet'in ilk yıllarında hızlı bir sanayileşme için özel sektörün gerekli ... -
Havayolu işletmelerinde performans yönetimi ve dengeli sonuç kartı : havayolu işletmelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüzde sadece finansal ölçütlere dayalı performans ölçümleri işletmelerin performansını değerlendirmede yeterli olmamaktadır. Finansal ölçütlere dayalı olan performans ölçüm sistemleri, işletmeler için önemli olan ... -
Havayolu işletmelerinde tarife planlama ve Türk havayolu taşımacılığı sisteminde tarife planlama faaliyetlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Hava taşımacılığı sektörü gelişen teknoloji ile birlikte hızlı büyümesini devam ettirmektedir. Daha hafif ve daha fazla kapasiteli uçaklar, az yakıt tüketen uçak motorları, daha güvenli ve emniyetli elektronik cihazlar, ... -
Havayolu işletmelerinde uçuş öncesi, uçuş esnası ve uçuş sonrasında sunulan hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi : iç hatlarda bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kalite, en genel anlamıyla üretilen ürün ve hizmetlerin müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilme derecesidir. Gün geçtikçe değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap veremeyen işletmeler faaliyet göstermiş oldukları ... -
Havayolu işletmelerinin ana üs seçim kriterleri ve Türk Hava Yolları A.O.'nın Atatürk Havaalanı'nı ana üs seçim kriterlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Orta ve uzun mesafelerde hız, konfor, zaman tasarrufu gibi avantajlarla, diğer ulaşım sistemlerine oranla daha çok tercih edilen hava taşımacılığı, küreselleşme düşüncesinin doğmasına neden olan önemli bir sektördür. 1978 ... -
Havayolu işletmelerinin sosyal paylaşım sitelerindeki sayfalarında elektronik müşteri sadakati oluşturulabilmesine etki eden faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Günümüzde teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmelerle beraber, işletmelerin pazarlama plan ve faaliyetleri bu doğrultuda yeniden şekillenmeye başlamıştır. Bu yeni şekillenme, sosyal medya sitelerini ortaya çıkarmış ve ... -
Havayolu marka kişiliği algısının yüzyüze görüşme ve nöropazarlama yöntemlerinden EEG ile karşılaştırılması : bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüze kadar döngüsel bir gelişim gösteren pazarlama anlayışı, zaman içerisinde geçirdiği değişiklikler ile ürün odaklı yaklaşımdan (pazarlama 1.0 ), akıl ve duygusal açıdan insanı anlamaya çalışan değer odaklı (pazarlama ... -
Havayolu sektöründe ortaklaşa rekabet stratejisi: Geleneksel havayolu şirketleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Ortaklaşa rekabet stratejisi, iki ya da daha fazla rakip işletme tarafından özellikle rekabet yoğun pazarlarda kullanılan, rekabet ve işbirliğinin aynı anda gerçekleştirildiği bir işletme stratejisidir. Rakip işletmeler, ... -
Havayolu sektöründe teşvikler: Türkiye'deki teşvikli hatlar uygulamasına yönelik nitel bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Türkiye'de hava taşımacılığının gelişimi ve kullanımı, 1983'de atılan serbestleşme adımlarıyla artmıştır. Ancak asıl artış, 2003 yılında iç hatların serbestleştirilmesiyle yaşanmıştır. Bu dönemde serbestleşmenin etkisiyle ... -
Havayolu taşımacılığında düşük maliyetli taşıyıcılar ve Türkiye'deki uygulamalarının araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Kullanılan uçakların ve uçuş maliyetinin pahalı olduğu havayolu taşımacılığında cazip bilet fiyatları sunabilen düşük maliyetli taşıyıcılar hem müşterilerin hem de rakip havayolu işletmelerinin dikkatini çekmektedir. Bu ... -
Havayolu taşımacılığında uzun menzilli düşük maliyetli taşıyıcılarda uçak ve hat seçimi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Havayolu taşımacılığında gerek düşük maliyetli taşıyıcılar gerekse uzun menzillerde düşük maliyet sunabilme konusu, dolayısıyla düşük maliyetli uzun menzilli uçuşlar havayolu işletmeleri için önemli bir pazar bölümü olmaya ... -
Havayolu taşımacılığında üretkenlik karşıtı davranışlar ve kabin görevlilerinin algısı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Havacılık sektörü oldukça dinamik ve hizmet tabanlı bir yapıya sahiptir. Bunun da ötesinde insan yaşamı, uçuşun emniyetli ve güvenli bir biçimde yerine getirilmesine bağlıdır. Gerek hizmet sürecinde yolcu memnuniyetinin ... -
Havayolu taşımacılığının makroekonomik belirleyicileri: Türkiye üzerine bir zaman serisi analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de havayolu taşımacılığı ile makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu kapsamda 1983-2015 dönemi ampirik olarak ele alınmıştır. Çalışmada havayolu taşımacılığına ilişkin ... -
Havayolu web sitelerinin gizlilik politikaları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Elektronik ticaret teknolojilerindeki gelişmeler ve online seyahat müşterilerinin sayısındaki artışlar, bu yeni pazarlama ortamında havayolu işletmelerine pekçok fırsat ve rekabet üstünlüğü sunmaktadır. İnternet, havayolu ... -
Havayolu yolcu ve bagaj kabul bölümünün analizi ve hizmet kalitesi algısına etki eden faktörlerin araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Yolcuların havalimanı terminaline girdiklerinden itibaren havayolu sorumluluğunda aldıkları hizmetlerin başında yolcu ve bagaj kabul (check-in) hizmeti gelmektedir. Bu adımdan itibaren havayolu hizmet kalitesi yolcu ... -
İş talepleri ve iş kaynaklarının kabin görevlilerinin emniyetli davranışlarına olan etkileri : nitel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İş talepleri, işin gerektirdiği fiziksel ve zihinsel çabaların çalışan üzerindeki fiziksel, psikolojik ve sosyal etkileri olarak değerlendirilirken, iş kaynakları ise bu etkileri azaltan çalışanın başarılı sonuçlar elde ... -
İşyerinde psikolojik taciz ve havacılık sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren kamu ve özel sektör havacılık kuruluşlarında işyerinde psikolojik tacizin yaygınlık seviyesini belirlemek ve tacizin türünü, yönünü, tacize karşı verilen tepkileri, tacizin ...