Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 74, listelenen: 36-55
-
Havayolu işletmelerinde performans yönetimi ve dengeli sonuç kartı : havayolu işletmelerinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüzde sadece finansal ölçütlere dayalı performans ölçümleri işletmelerin performansını değerlendirmede yeterli olmamaktadır. Finansal ölçütlere dayalı olan performans ölçüm sistemleri, işletmeler için önemli olan ... -
Havayolu işletmelerinde tarife planlama ve Türk havayolu taşımacılığı sisteminde tarife planlama faaliyetlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Hava taşımacılığı sektörü gelişen teknoloji ile birlikte hızlı büyümesini devam ettirmektedir. Daha hafif ve daha fazla kapasiteli uçaklar, az yakıt tüketen uçak motorları, daha güvenli ve emniyetli elektronik cihazlar, ... -
Havayolu işletmelerinde uçuş öncesi, uçuş esnası ve uçuş sonrasında sunulan hizmetlerin kalitesinin ölçülmesi : iç hatlarda bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kalite, en genel anlamıyla üretilen ürün ve hizmetlerin müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilme derecesidir. Gün geçtikçe değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap veremeyen işletmeler faaliyet göstermiş oldukları ... -
Havayolu işletmelerinin ana üs seçim kriterleri ve Türk Hava Yolları A.O.'nın Atatürk Havaalanı'nı ana üs seçim kriterlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Orta ve uzun mesafelerde hız, konfor, zaman tasarrufu gibi avantajlarla, diğer ulaşım sistemlerine oranla daha çok tercih edilen hava taşımacılığı, küreselleşme düşüncesinin doğmasına neden olan önemli bir sektördür. 1978 ... -
Havayolu işletmelerinin sosyal paylaşım sitelerindeki sayfalarında elektronik müşteri sadakati oluşturulabilmesine etki eden faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Günümüzde teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmelerle beraber, işletmelerin pazarlama plan ve faaliyetleri bu doğrultuda yeniden şekillenmeye başlamıştır. Bu yeni şekillenme, sosyal medya sitelerini ortaya çıkarmış ve ... -
Havayolu marka kişiliği algısının yüzyüze görüşme ve nöropazarlama yöntemlerinden EEG ile karşılaştırılması : bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüze kadar döngüsel bir gelişim gösteren pazarlama anlayışı, zaman içerisinde geçirdiği değişiklikler ile ürün odaklı yaklaşımdan (pazarlama 1.0 ), akıl ve duygusal açıdan insanı anlamaya çalışan değer odaklı (pazarlama ... -
Havayolu sektöründe ortaklaşa rekabet stratejisi: Geleneksel havayolu şirketleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Ortaklaşa rekabet stratejisi, iki ya da daha fazla rakip işletme tarafından özellikle rekabet yoğun pazarlarda kullanılan, rekabet ve işbirliğinin aynı anda gerçekleştirildiği bir işletme stratejisidir. Rakip işletmeler, ... -
Havayolu sektöründe teşvikler: Türkiye'deki teşvikli hatlar uygulamasına yönelik nitel bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Türkiye'de hava taşımacılığının gelişimi ve kullanımı, 1983'de atılan serbestleşme adımlarıyla artmıştır. Ancak asıl artış, 2003 yılında iç hatların serbestleştirilmesiyle yaşanmıştır. Bu dönemde serbestleşmenin etkisiyle ... -
Havayolu taşımacılığında düşük maliyetli taşıyıcılar ve Türkiye'deki uygulamalarının araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Kullanılan uçakların ve uçuş maliyetinin pahalı olduğu havayolu taşımacılığında cazip bilet fiyatları sunabilen düşük maliyetli taşıyıcılar hem müşterilerin hem de rakip havayolu işletmelerinin dikkatini çekmektedir. Bu ... -
Havayolu taşımacılığında uzun menzilli düşük maliyetli taşıyıcılarda uçak ve hat seçimi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Havayolu taşımacılığında gerek düşük maliyetli taşıyıcılar gerekse uzun menzillerde düşük maliyet sunabilme konusu, dolayısıyla düşük maliyetli uzun menzilli uçuşlar havayolu işletmeleri için önemli bir pazar bölümü olmaya ... -
Havayolu taşımacılığında üretkenlik karşıtı davranışlar ve kabin görevlilerinin algısı üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Havacılık sektörü oldukça dinamik ve hizmet tabanlı bir yapıya sahiptir. Bunun da ötesinde insan yaşamı, uçuşun emniyetli ve güvenli bir biçimde yerine getirilmesine bağlıdır. Gerek hizmet sürecinde yolcu memnuniyetinin ... -
Havayolu taşımacılığının makroekonomik belirleyicileri: Türkiye üzerine bir zaman serisi analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de havayolu taşımacılığı ile makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu kapsamda 1983-2015 dönemi ampirik olarak ele alınmıştır. Çalışmada havayolu taşımacılığına ilişkin ... -
Havayolu web sitelerinin gizlilik politikaları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Elektronik ticaret teknolojilerindeki gelişmeler ve online seyahat müşterilerinin sayısındaki artışlar, bu yeni pazarlama ortamında havayolu işletmelerine pekçok fırsat ve rekabet üstünlüğü sunmaktadır. İnternet, havayolu ... -
Havayolu yolcu ve bagaj kabul bölümünün analizi ve hizmet kalitesi algısına etki eden faktörlerin araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Yolcuların havalimanı terminaline girdiklerinden itibaren havayolu sorumluluğunda aldıkları hizmetlerin başında yolcu ve bagaj kabul (check-in) hizmeti gelmektedir. Bu adımdan itibaren havayolu hizmet kalitesi yolcu ... -
İş talepleri ve iş kaynaklarının kabin görevlilerinin emniyetli davranışlarına olan etkileri : nitel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İş talepleri, işin gerektirdiği fiziksel ve zihinsel çabaların çalışan üzerindeki fiziksel, psikolojik ve sosyal etkileri olarak değerlendirilirken, iş kaynakları ise bu etkileri azaltan çalışanın başarılı sonuçlar elde ... -
İşyerinde psikolojik taciz ve havacılık sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren kamu ve özel sektör havacılık kuruluşlarında işyerinde psikolojik tacizin yaygınlık seviyesini belirlemek ve tacizin türünü, yönünü, tacize karşı verilen tepkileri, tacizin ... -
Kabin ekiplerinde iş doyumu ve tükenmişlik sendromu
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kabin ekipleri, gösterdikleri iş performansı ölçüsünde yolcu memnuniyetini, kârlılığı ve dolayısıyla sürdürülebilirliği etkileyen konumlarıyla havayolu şirketlerinin en önemli müşteri temsilcileridir. Bu araştırmanın amacı, ... -
Kamu özel sektör işbişiğindeki projelerde kamu garantilerinin reel opsiyonlar yaklaşımıyla değerlemesi : Yeni İstanbul Havalimanı örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Hayatın her alanı, bir miktar belirsizliği ve riski bünyesinde barındırır. Altyapı yatırımları uzun dönemli, talep riski yüksek olan ve büyük ölçekli yatırımlardır. Geçmişte geleneksel olarak kamu finansmanıyla gerçekleştirilen ... -
Kriz ve kurumsal risk yönetimi ile ilgili Türkiye'deki havayolu işletmelerinde farkındalık düzeyinin araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Havayolu işletmeleri, sektörel dinamikleri, değişkenlik düzeyinin yüksek olması, paydaşların havacılığa olan ilgisi ve nitelikleri itibariyle krizlerin işletmeler üzerinde etki şiddeti daha farklı ve yüksek olabilmektedir. ... -
Küresel ekonomik kriz döneminde Türkiye'deki havayolu işletmelerinin uyguladığı pazarlama stratejileri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)2008-2009 yılları arasında tüm dünyayı etkileyen küresel ekonomik kriz, 1930 ekonomik krizinden sonra yaşanan en önemli kriz olarak nitelendirilmiştir. Petrol fiyatlarındaki ani artış ve taşınan yolcu sayısındaki azalma ...