dc.date.accessioned | 2020-09-03T14:11:33Z | |
dc.date.available | 2020-09-03T14:11:33Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | Kılınç, H. (2017). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin görüşlerinin kuşaklar bağlamında incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (3), 104-124. | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-2360 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24694 | |
dc.description.abstract | Gerçekleştirilen bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme
yönetim sistemine ilişkin; (i)memnuniyet, (ii)öğrenmeye yardımcı olma ve (iii)sınavlara hazırlama konularında görüşleri
kuşaklar bağlamında incelenmiştir. Ayrıca, Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme hizmeti sunan ve öğrenen sayısı bakımından
birinci sırada yer alan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesine kayıtlı olan öğrenenlerin kuşaklar bağlamında nasıl
çeşitlilik gösterdiği analiz edilmiştir. 2016-2017 güz öğrenim dönemi sınavlarına giren öğrenenlerin ele alındığı bu çalışmada
elde edilen bulgulara göre, 2016-2017 güz dönemi sınavlarına toplam 927.853 öğrenenin katıldığı ve bu öğrenenlerin %84’ünün
Y kuşağı, %15’inin X kuşağı ve %1’inin ise bebek patlaması kuşağına ait olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beklenildiği gibi
Açıköğretim Fakültesine dâhil olan öğrenenler yaş değişkeni bakımından çeşitlilik göstermektedir. Çocuk patlaması kuşağının
da Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine dâhil olması, yaşam boyu öğrenme vizyonunu benimseyen Anadolu
Üniversitesinin bu konuda olumlu adımlar attığının bir göstergesidir. Ayrıca, 2016-2017 güz öğrenim döneminin sonunda,
öğrenenlerin kullandıkları Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin; (i)memnuniyet, (ii)öğrenmeye yardımcı
olma ve (iii)sınavlara hazırlama konularında görüşleri incelendiğinde, çocuk patlaması kuşağı, X kuşağı ve Y kuşağının bu üç
kategoride de olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Bu noktadan hareketle, Anadolum eKampüs öğrenme yönetim
sisteminin, öğrenenlerin isteklerine cevap verme noktasında başarılı olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, regarding Anadolum eCampus learning management system of Anadolu University Open Education Faculty; the
opinions of learners about (I) satisfaction, (ii) helping to learn, and (iii) preparing for the examinations have been examined in the
context of generations. In addition, it has been analyzed how the learners registered in the Anadolu University Open Education
Faculty, which is in the first place in terms of number of learners and provides open and distance learning service in Turkey, are
diversified in the context of generations. According to the findings obtained in this study in which learners who enter the fall
2016-2017 examination were examined, it has been concluded that a total of 927,863 learners attended the 2016-2017 fall semester
exams and 84% of these learners are Y-generation, 15% are X-generation, and 1% is the baby boomer generation. As expected,
learners who are included in the Open Education Faculty vary in terms of age variation. The fact that the baby boomers generation
is also included in the Anadolu University Open Education System indicates that Anadolu University, which has adopted the
vision of life-long learning, has taken positive steps in this regard. Also regarding learners' use of the Anadolum eCampus learning
management system at the end of the fall semester 2016-2017, it has been seen that when the opinions on the topics of (i)
satisfaction, (ii) helping learning, and (iii) preparation for exams are studied, Baby boomer generation, X generation and Y
generation have positive opinions in these three categories. From this point of view, it can be said that Anadolum eCampus
learning management system is successful at meeting the demands of learners. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.subject | Açık ve Uzaktan Öğrenme | en_US |
dc.subject | Kuşak Farklılıkları | en_US |
dc.subject | Bireysel Farklılıklar | en_US |
dc.subject | Öğrenme Yönetim Sistemi | en_US |
dc.subject | Yaşamboyu Öğrenme | en_US |
dc.subject | Anadolu University | en_US |
dc.subject | Open Education Faculty | en_US |
dc.subject | Open and Distance Learning | en_US |
dc.subject | Generation Differences | en_US |
dc.subject | Individual Differences | en_US |
dc.subject | Learning Management System | en_US |
dc.subject | Lifelong Learning | en_US |
dc.title | Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenenlerinin Anadolum eKampüs öğrenme yönetim sistemine ilişkin görüşlerinin kuşaklar bağlamında incelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4301-1370 | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 104 | en_US |
dc.identifier.endpage | 124 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kılınç, Hakan | |