Açık ve uzaktan öğrenmede bir ölçek geliştirme çalışması: Uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algı çalışması örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-3620-7148
0000-0003-2862-3544
Karaca, Erol
Boz Yüksekdağ, Belgin
Metadata
Show full item recordCitation
Karaca, E, Boz Yüksekdağ, B. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bir ölçek geliştirme çalışması: Uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algı çalışması örneği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 177-197.Abstract
Bu çalışmanın ana amacı hemşirelerin bilgisayar teknolojisine dayalı uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algılarını belirlemeye
yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu çalışma, uzaktan hemşirelik eğitiminin öğrenme, teknoloji, iletişim-değerlendirme ve yönetim
boyutu ile hemşirelerin uzaktan hemşirelik eğitimine yönelik algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için tasarlanmıştır.
Araştırma Eskişehir’de çalışan 697 hemşireye uygulanmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Uzaktan Hemşirelik
Eğitimine İlişkin Algı Ölçeği (UHEİAÖ)” ile toplanmıştır. Veriler, LISREL istatistiksel paket programı kullanılarak Madde
Analizi, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; öğrenme, teknoloji,
iletişim-değerlendirme ve yönetimin hemşirelerin uzaktan hemşirelik eğitimine yönelik algılarını doğrudan etkilediğini ve
geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu ortaya koymaktadır. The main purpose of this study is to develop a scale to determine the perceptions of the nurses towards the distance nursing
education based on computer technology. This study is designed to find out the relationship between learning, technology,
communication, management and perceptions of nurses towards the distance nursing education. This research was carried out
with 697 nurses, working in Eskisehir. The data was collected through “Perception Scale towards the Distance Nursing Education”
(perstoDNE) developed by researchers. These data were analyzed with Item Analysis, Exploratory Factor analysis and
Confirmatory Factor Analysis by using the statistical package LISREL. The findings from the study revealed that the scale was
valid and reliable and that learning, technology, communication-evaluation, and management affect directly perceptions of the
nurses towards the distance nursing education.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
2Collections
- Cilt :3 Sayı (2) [10]
- Makale Koleksiyonu [195]