Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-07T11:30:49Z
dc.date.available2020-09-07T11:30:49Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationKoral Gümüşoğlu, E. (2017). Yükseköğretimde dijital dönüşüm . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 30-42.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24711
dc.description.abstractMilenyum çağı da dediğimiz bu yüzyıl teknolojik gelişmelerin artık her alanda fazlasıyla hissedildiği bir çağdır. Son teknolojik gelişmeler hayatımızın her alanında etkili olduğu gibi eğitimde de yoğun bir şekilde kendini göstermeye başlamıştır. Yükseköğretimin de bu değişimden etkilenmesi kaçınılmazdır. Eğitimin her alanında kullanılmayan başlanan teknolojik ögelerle birlikte yükseköğretim de dijital bir dönüşüme uğramaktadır. Bu bildiride bilgi teknolojileri kullanımının yaygınlaşmasıyla değişen toplumsal istekler, öğrenen profili, öğreten profili ve kurumsal anlayış gibi ana etmenlerin dijital dönüşüme etkisi tartışılacak ve bu değişim sırasında hangi zorluklarla karşılaşabileceklerinden ve kurumların dikkat etmesi gereken öğelerden bahsedilecektedir. Son bölümde ise bütün bu etmenlerin üniversiteye olan etkisi, Türkiye’deki üniversitelerin hazır bulunuşluk seviyeleri ve Anadolu Üniversitesi’nin dijital dönüşüm seviyesi yazarın kendi düşünceleriyle tartışılacaktır.en_US
dc.description.abstractThis century, Millennium age, is the century in which the technological developments are felt in every area. The latest developments in technology have started to emerge even in the education like in the other parts of our lives. It is impossible for the higher education to be able to stay away from this change. With the technological aspects used in every part of education, higher education has faced with a digital transformation. In this paper, the main aspects which have triggered a digital change in higher education like changing learner’s profiles, societal needs, learner profile, teacher profile and teaching methods and the institutional aspects affected by the spreading information technologies will be discussed. Also, the challenges that a higher education can have during the digital transformation and the aspects that the higher education institutions should be careful about will be discussed in details. In the last part, the affects of all aspects on the universities, the level of readiness of the higher education in Turkey for digital transformation and Anadolu University in specific will be discussed with the writer’s own thoughts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGeleneksel Yükseköğretimen_US
dc.subjectDijital Dönüşümen_US
dc.subjectBilgi ve İletişim Teknolojilerien_US
dc.subjectTraditional Higher Educationen_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectInformation and Communication Technologiesen_US
dc.titleYükseköğretimde dijital dönüşümen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKoral Gümüşoğlu, Eylem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster