Video sözlük uygulamalarının açık ve uzaktan öğrenme materyali olarak kullanımı
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi
0000-0003-2740-4120
Keskin, Uğur
Saykılı, Abdullah
Metadata
Show full item recordCitation
Keskin, U, Saykılı, A. (2017). Video sözlük uygulamalarının açık ve uzaktan öğrenme materyali olarak kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 43-61.Abstract
Sözlük, bir dilin kelime haznesini ve zenginliğini yansıtmakla beraber kullanıcıların ihtiyaç duyduğu güvenilir referans kaynakları
olma özelliğini taşımaktadır. Bilgi ve İletişim Teknolojilerinde gözlenen gelişmelerle birlikte sözlükler de şekil değiştirmeye
başlamış ve sözlükler dijital ortamlardan ve internet ortamlarından erişilir hale gelmiştir. Bunun yanı sıra, bağlantıcı ve katılımcı
web teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte kullanıcıların içerik üreterek katkı sağladıkları sözlükler de ortaya çıkmıştır. Ancak,
kullanıcıların katkı sağladığı sözlüklerde rastlanan bilgi kirliliği, yanlış veya yanlı bilgilendirme, argo/küfür ifadeleri ve reklam
içerikleri nedeniyle güvenilirlikleri sorgulanmaktadır. Bu çalışmada, günümüz dijital ve internet teknolojilerinin sağladığı
olanaklardan faydalanılarak ücretsiz çevrimiçi açık ve uzaktan öğrenme malzemesi olarak yayınlanacak video sözlük
oluşturulması amaçlanmaktadır. Araştırmada, video sözlük oluşturulması sürecinde özellikle çevrimiçi öğrenme ortamlarının
tasarımı ve araştırılmasında kullanılan tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılmış ve çalışma sonunda çoklu ortam destekli
sözlük oluşturulması sürecine yönelik öneri ve tavsiyelere yer verilmiştir. Dictionaries are reliable reference resources that reflect the linguistic richness of a given language. Along with the developments
in Information and Communication Technologies, dictionaries have also begun to change shape and now users are able to access
dictionaries on the digital and internet platforms. Moreover, the development of connective and participatory web technologies
also triggered the advent of user-generated dictionaries that users contribute to by creating/adding content. However, the reliability
of these user-generated dictionaries are questioned due to information pollution, misleading and/or biased information, vulgar
language and advertisements presented on these online dictionaries. This study aims to create a video dictionary to be published
as a free online open and distance learning material through utilizing the affordances provided by the digital and internet
technologies. Throughout the video dictionary development process, this particular study employs design based research, which
is deemed valuable research method particularly in creation and improvement of online learning resources. This study also
presents relevant advice and suggestions for the development of multimedia supported dictionaries.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
4Collections
- Cilt :3 Sayı (4) [13]
- Makale Koleksiyonu [195]
- Makale Koleksiyonu [45]