Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi televizyon ders programlarının yeni tasarım ve üretim süreçleri
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
Kıray, Hüseyin Selçuk
Metadata
Show full item recordCitation
Kıray, H. S. (2017).Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi televizyon ders programlarının yeni tasarım ve üretim süreçleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 125-140.Abstract
Açık ve uzaktan eğitim kapsamında yer alan öğrencilere zamanın teknolojik koşullarına bağlı olarak çeşitli öğretim malzemeleri
hazırlanıp sunulmaktadır. Bu malzemeler ana ve yan malzemeler olmak üzere iki grupta toplanır. Yan malzemeler arasında yer
alan ders videoları, derin öğrenme süreçlerine katkıları ile dikkat çekmektedir. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nde
televizyon ders programları önemli bir öğretim malzemesi olarak 1982 yılından beri üretilip yayınlanmaktadır. Ders videosu olarak
da tanımlanabilen bu öğretim malzemesi, 2016-2017 eğitim-öğretim yılını kapsayan sürece yönelik olarak yeni bir tasarımla
öğrencilere sunulmaya başlanmıştır. Bu tasarım, özellikle dijital teknolojinin gelişimi ve televizyon izleyicisinin bilgiye ulaşma
kaynakları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Tasarım sürecinde, ders videolarının konu sunumunun modüler yapıda olması ve kısa
sürede etkin konu anlatımının gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Various instructional materials are prepared and presented to the students who are in the scope of open and distance education
depending on the technological conditions of the time. These materials are gathered in two groups as main and side materials. The
course videos, which are among the side materials, draw attention with their contribution to deep learning processes. In Anadolu
University Open Education System, television course programs have been produced and broadcasted since 1982 as an important
teaching material. This teaching material which can also be described as a course video, has been introduced to the students with
a new design aimed at the process covering the academic year 2016-2017. This design was made especially considering the
development of digital technology and the sources of information of the television audience. In the design process, it is aimed that
the subject presentation of the course videos is modular structure and effective subject expression is realized in a short time.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
4Collections
- Cilt :3 Sayı (4) [13]
- Makale Koleksiyonu [195]