Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Author
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi
0000-0002-4279-2435
0000-0002-2568-8054
Dündar, Serpil
Candemir, Özden
Demiray, Emine
Genç Kumtepe, Evrim
Öztürk, Serap
Sağlık Terlemez, Mediha
Ulutak, İlknur
Metadata
Show full item recordCitation
Dündar, S, Candemir, Ö, Demiray, E, Genç Kumtepe, E, Öztürk, S, Sağlık Terlemez, Ulutak, İ. (2017). Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (4), 187-.227.Abstract
Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumlarının saptanmasıdır. Bu amaçla
bir araştırma projesi kapsamında geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve analizler sonucu bilişsel, duyuşsal,
davranışsal faktörleri kapsayan nihai model doğrultusunda çalışanların tutumları değerlendirilmiştir. Araştırmada Anadolu
Üniversitesi’nde çalışan toplam 4863 (2569 akademik personel, 2294 idari personel) personele iki bölüm ve 51 sorudan oluşan
bir sormaca uygulanmış, şu sonuçlar elde edilmiştir: Çalışmaya katılan toplam 894 personelin %55’i akademik personel, %45’i
idari personel, %47’si kadın ve %53’ü erkektir. Katılımcıların neredeyse yarısı bu sistemde öğrenci olmuştur. Katılımcılar
büyük çoğunlukla sosyal bilimler alanını ve önlisans düzeyini uzaktan öğretim için uygun bulurken, sistemde kullanılan
öğrenme ortamları açısından internet ve bilgisayar destekli ortamlar en fazla tercih edilmiştir. Açık ve uzaktan öğretime ilişkin
tutum ölçeği analiz sonuçlarına göre; ölçeğin 32 madde ve üç faktöriyel modelle yapı geçerliği ve iç tutarlılığı sağlanmıştır.
Madde düzeyinde analizlere göre, genellikle katılımcıların açık ve uzaktan öğretime ilişkin olumlu ve ortalamanın biraz üzerinde
bir tutuma sahip oldukları söylenebilir. Bu sonuç, 30 yılı aşkın süredir hizmet veren Açıköğretim Sistemi içerisinde görev alan
Anadolu Üniversitesi çalışanları için beklenen bir sonuçtur. The purpose of this study was to determine the attitudes of Anadolu University employees’ attitudes regarding open and distance
education. For this purpose, a valid and reliable attitude scale was developed within the scope of a research project, and the
attitudes of workers were examined in the final model including cognitive, affective and behavioral factors. A survey consisting
of two parts and 51 questions was given to a total of 4863 employees (2569 academics and 2294 administrative personnel) work
at Anadolu University and these results below were obtained: %55 of the personnel who participated in the study was academics
and the remaining %45 was administrative personnel. %47 of the all participants was women and %53 was men. Almost half
of the participants mostly reported that social sciences and associate`s degree level were the most suitable programs for distance
education and the most applicable learning environments are declared to be internet and computer based settings. According to
the factor and reliability analyses, the attitude scale with 32 items and 3 factorial model is a validity and reliable instrument.
Item level analyses revealed that the participants usually have positive and relatively average attitude towards open and distance
education. This is an expected result for Anadolu University employees who have been taking part in the Open Education
System for more than 30 years.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
3Issue
4Collections
- Cilt :3 Sayı (4) [13]
- Makale Koleksiyonu [195]