Bölüm "Sosyal Bilimler Enstitüsü" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 33, listelenen: 21-33
-
Seyahat acentalarında tur düzenleme ve Türkiye'den yurt dışına yapılan turların (outgoing) başarısı için gerekli koşulların belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Seyahat acentalarının tur düzenleme faaliyetinin yapısal bütünlük içinde anlatıldığı ve Türkiye'den yurtdışına yapılan tur operasyonlarının analiz edildiği bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm ; seyahat ... -
Seyahat işletmelerinin satınalma merkezlerinin yapısı ve bu merkezlerin endüstriyel satınalma kararlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Uluslararası piyasalarda yaşanan rekabet, turizm endüstrisini oluşturan alt sektörlerde de yaşanmaktadır. Hizmet sektörünün, ekonomide giderek önemini artırdığı da gerçektir. En önemli hizmet sektörlerinden biri olan turizm ... -
Şarap turizmi bölgelerinin rekabet edebilirliğine yönelik bir model önerisi : Kapadokya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Şarap turizmi son yıllarda birçok şarap üreten bölge için ön plana çıkan bir kavramdır. Şarap turizmi, şarapların üretildiği bölgelere çekmektedir. Şarap bölgelerine gelen ziyaretçiler, bölgedeki küçük işletmeler için yeni ... -
Şehir turizmi ve kültür : yabancı turistlerin kültürel bir destinasyon olarak İstanbul'u değerlendirmeleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Kültürel deneyim kazanma, spor ve sanat etkinlikleri, alışveriş ve is amaçlı seyahatler gibi pek çok farklı boyuttan oluşan şehir turizmine olan ilgi tüm dünyada hızla artmaktadır. Bu araştırmada, şehir turizmi olgusu ... -
Turist rehberlerinin tükenmişlik ve ekonomik kaygı düzeylerinin mesleki bağlılık düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Turist rehberi; yerli ve yabancı turistlere yol gösteren, tur programı kapsamında ziyaret edilen yerler hakkında uygun dilde doğru bilgiler aktaran, ülke ya da bölge hakkında turistlerin en doğru şekilde sosyal, ekonomik ... -
Turistik destinasyonlarda marka stratejileri : Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Turistik destinasyonlar, yaşanan yoğun rekabet ortamında farklı olabilmek ve rakip destinasyonların önüne geçebilmek için marka stratejileri uygulamaktadırlar. Turistik destinasyonların markalaşmasında kullanılan önemli ... -
Turizm sektöründe durumsal faktörlerin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Örgütsel bağlılık, işgören performansı ve iş tatmini üzerine olumlu etkilerde bulunmaktadır. Ayrıca, örgütsel bağlılık kaliteli mal ve hizmet üretimini ve müşteri memnuniyetini sağlamada ve işgören devir hızını azaltmada ... -
Turizmde kırılganlık ile rezilyans kapasitesi ilişkisi : farklı turizm işletmelerinde karşılaştırmalı bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Turizm işletmeleri, kriz ve olumsuz çevresel koşulların yarattığı baskılar karşısında yüksek derecede duyarlılık göstermekte ve bu durum işletmelerde kırılganlıklara yol açarak operasyonlarını sürdürmelerini zorlaştırmaktadır. ... -
Türkiye'de kış turizmi destinasyonlarının rekabetçi konumlandırması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen beş kış turizmi destinasyonunun (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ), rekabetçi konumlarının ve rekabetçi üstünlük alanlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Türkiye'de turizmin seçilmiş makroiktisadi değişkenlerle ilişkilerinin ekonometrik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Türkiye'de turizm talebi ile uluslararası ticaret, diğer sektörlere ait faaliyet gelirleri ile istihdam ve enflasyon arasındaki ilişkilerin analiz edildiği bu tez üç makaleden oluşmaktadır. Birinci makalede uluslararası ... -
Türkiye'deki küçük ve orta büyüklükteki konaklama işletmelerinde bilgi teknolojileri kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Gelişen bilgi teknolojileri, işletmelerde hizmet üretim süreçlerinin etkinleştirilmesinin yanında, üretilen mal ve hizmetlerin potansiyel tüketicilere tanıtılması ve pazarlanmasında da önemli bir araç konumuna gelmiştir. ... -
Yemek hizmet işletmelerinde (catering işletmeleri) geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada Yemek Hizmet İşletmelerinde (YHİ) uygulanmakta olan geleneksel ve pişir-soğut üretim sistemlerinin karşılaştırılması performans göstergeleri itibariyle karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Yüzen adaların bir destinasyon olarak pazarlanması : yüzen adalara olan potansiyel talebi ve tüketici beklentilerini belirlemeye yönelik bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Dünyada gelecek yıllarda beklenen seyahat eğilimlerinin başında "yeni ve farklı destinasyonların kazanacağı önem" gelmektedir. Bununla beraber tüketicilerin talep ve davranışlarındaki farklılaşma da devam edecektir. Bu ...