Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 43, listelenen: 7-26
-
Deneyimsel pazarlama unsurlarının otellerin bakış açısı ile değerlendirilmesi : Türkiye'deki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırma, Türkiye’de faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin uyguladıkları deneyim boyutları, deneyim türleri, deneyim sağlayıcılarda önem verdikleri deneyim türleri ve işletmelerde ön plana çıkan temaları ... -
Destinasyon uzantılarının turistlerin duygusal tepkileri, bilişsel algılamaları ve davranışsal niyetleri ile ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada destinasyon uzantılarının belirlenmesi ve destinasyon uzantılarının turistlerin duygusal tepkileri, bilişsel algılamaları ve davranışsal niyetleri ile nedensel ilişkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Destinasyon ... -
Duygusal ve sosyal yetkinliklerin estetik emek üzerine etkisi : Bir restoran zinciri örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Restoran işletmelerinde müşteri memnuniyeti, rekabet etmede önemli bir üstünlük haline gelmiştir. Günümüzde restoran işletmelerindeki emek gösteriminde fiziksel ve zihinsel boyutlardan duygusal ve estetik boyutlara doğru ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ... -
Güdülere dayalı yerli turist tipolojisinin belirlenmesi : iç turizm pazarına yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Turizm pazarında yer alan turistlere sunulan mal ve hizmetlerin içeriklerinin belirlenmesinde başvurulan yol göstericilerden biri de pazar bölümlendirmedir. Pazar bölümlendirme sayesinde farklı turist tiplerinin oluşturduğu ... -
İnsan kaynakları açısından otellerde performans yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüzde otellerin geleceği sadece ulusal değil uluslararası rekabet yeteneklerine bağlıdır. Bugünün rekabet öğeleri ise, düne göre değişimler göstermekte, düşük maliyet-fiyat önemli olmakla birlikte müşteri-kalite-çalışanlar ... -
İstanbul'daki beş yıldızlı otel restoranlarının rekabet stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Yiyecek ve içecek işletmelerinin içinde bulunduğu rekabet ortamı, işletmelerin kendilerini ve pazardaki rakiplerini doğru bir biçimde analiz etmelerini ve faaliyette bulundukları pazar yapısının incelenmesini gerektirmektedir. ... -
KKTC turizm sektöründe bütünleşik tedarik zincirinin konaklama işletmelerinin performansına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kuzey Kıbrıs turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, temelde siyasi izolasyonlardan kaynaklanan oldukça sıkıntılı şartlar altında yaşamlarını sürdürmektedirler. Hedeflerine ulaşabilmeleri, diğer destinasyonlardaki ... -
Konaklama işletmelerinin kar planlaması sürecinde faaliyet bütçeleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Konaklama işletmelerinin sürdürülebilir bir büyümeyi gerçekleştirebilmeleri, yoğun rekabet yapısına ve hızlı teknolojik değişmelere yönelik en etkin yönetsel tepkileri verebilmeleri ; büyük ölçüde, işletme hedeflerini, ... -
Kullanılan malzeme yoğunluğuna göre Türkiye'de lezzet bölgelerinin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanlarda Türkiye'de yemeklerde kullanılan malzemeler ve miktarlarının her yerde aynı olduğuna ilişkin algı bulunabilmektedir. Oysaki Türkiye'nin farklı yerlerinde belirli yemekler aynı malzemelerle hazırlanabilirken, ... -
Kulüplerde stratejik pazarlama yönetimi ve Kemer Golf & Country Kulübünde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Ağırlama sektörünün ana etkinlik merkezlerinden birisi olan kulüpler üyeleri için vardır. Üyelerinin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek ve hızla gelişen rekabetin üstesinden gelebilmek için, stratejik pazarlama yönetimine ... -
Marka kişiliği, benlik uyumu ve fonksiyonel uyumun marka sadakatine etkileri : otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, yerli turistlerin otel işletmelerine yönelik marka kişiliği, benlik uyumu ve fonksiyonel uyum algılarının marka sadakatine etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle araştırmanın ... -
Otel hizmetlerine yönelik reklamların satın alma niyeti üzerindeki etkisinde yorumlama düzeyi ve psikolojik uzaklığın uyumunun rolü
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu tez araştırmasında; bireyin eğilimsel ve anlık yorumlama düzeyi ile otel hizmetine yönelik reklamın yorumlanma düzeyinin etkileşimi doğrultusunda otel hizmeti satın alma niyeti incelenmiştir. Yorumlama Düzeyi Teorisi ... -
Otel işletmeleri temizlik sürecinde malzeme ihtiyaç planlamasına yönelik bir bilgi sistemi önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İçinde bulunduğumuz postmodern çağda, veri takibinin ve günlük operasyonların çeşitli yazılımlar aracılığıyla takip edildiği bilinmektedir. Emek yoğun sektörlerden biri olan oteller için de bu durum kaçınılmazdır. Tez ... -
Otel işletmelerinde çalışan motivasyonunun sağlanmasında ABCD modelinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Otel yöneticilerinin en temel görevlerinden biri, çalışanlarının motivasyonlarını sağlamaktır. Ancak gerçekleştirilen birçok araştırma, otel işletmelerinde düşük çalışan motivasyonu sorunun örgütsel bir patoloji haline ... -
Otel yatırımcıları ile profesyonel yöneticilerin sözleşmeden doğan ilişkileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Otel işletmelerinde yatırımcı ve profesyonel yönetici arasındaki ilişkiler çok boyutlu ve karmaşık bir yapıya sahiptir. Taraflar arasında sağlıklı bir vekâlet ilişkisi kurulması işletmelerin başarısı açısından önemlidir. ... -
Rekreasyon fırsat dağılımı ve planlamasında yöntem arayışları : Karaburun yarımadası örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dünyada açık alan rekreasyon planlamasına ilişkin hem ekolojik dengenin gözetildiği hem de rekreasyon deneyimini yaşayan bireylerin tercih ettiği rekreasyon fırsatlarını yaygınlaştıran ve yeryüzünde her alana uygulanabilecek ... -
Seyahat acentalarında müşterilerin üretime katılım davranışının algılanan hizmet çıktılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Müşterilerle üretim, işletmelere yeni fikirlerle iş yapma olanağı sunarken, müşterilerin özel isteklerinin karşılanmasını sağlamaktadır. Bu durum, gerek işletmelerin sunduğu hizmet çıktılarına gerekse müşterilerin algıladığı ... -
Seyahat acentalarında tur düzenleme ve Türkiye'den yurt dışına yapılan turların (outgoing) başarısı için gerekli koşulların belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Seyahat acentalarının tur düzenleme faaliyetinin yapısal bütünlük içinde anlatıldığı ve Türkiye'den yurtdışına yapılan tur operasyonlarının analiz edildiği bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm ; seyahat ... -
Seyahat işletmelerinin satınalma merkezlerinin yapısı ve bu merkezlerin endüstriyel satınalma kararlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Uluslararası piyasalarda yaşanan rekabet, turizm endüstrisini oluşturan alt sektörlerde de yaşanmaktadır. Hizmet sektörünün, ekonomide giderek önemini artırdığı da gerçektir. En önemli hizmet sektörlerinden biri olan turizm ...