Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 49, listelenen: 16-35
-
KKTC turizm sektöründe bütünleşik tedarik zincirinin konaklama işletmelerinin performansına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Kuzey Kıbrıs turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, temelde siyasi izolasyonlardan kaynaklanan oldukça sıkıntılı şartlar altında yaşamlarını sürdürmektedirler. Hedeflerine ulaşabilmeleri, diğer destinasyonlardaki ... -
Konaklama işletmelerinin kar planlaması sürecinde faaliyet bütçeleri ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Konaklama işletmelerinin sürdürülebilir bir büyümeyi gerçekleştirebilmeleri, yoğun rekabet yapısına ve hızlı teknolojik değişmelere yönelik en etkin yönetsel tepkileri verebilmeleri ; büyük ölçüde, işletme hedeflerini, ... -
Kullanılan malzeme yoğunluğuna göre Türkiye'de lezzet bölgelerinin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanlarda Türkiye'de yemeklerde kullanılan malzemeler ve miktarlarının her yerde aynı olduğuna ilişkin algı bulunabilmektedir. Oysaki Türkiye'nin farklı yerlerinde belirli yemekler aynı malzemelerle hazırlanabilirken, ... -
Kulüplerde stratejik pazarlama yönetimi ve Kemer Golf & Country Kulübünde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Ağırlama sektörünün ana etkinlik merkezlerinden birisi olan kulüpler üyeleri için vardır. Üyelerinin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek ve hızla gelişen rekabetin üstesinden gelebilmek için, stratejik pazarlama yönetimine ... -
Marka kişiliği, benlik uyumu ve fonksiyonel uyumun marka sadakatine etkileri : otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, yerli turistlerin otel işletmelerine yönelik marka kişiliği, benlik uyumu ve fonksiyonel uyum algılarının marka sadakatine etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle araştırmanın ... -
Otel hizmetlerine yönelik reklamların satın alma niyeti üzerindeki etkisinde yorumlama düzeyi ve psikolojik uzaklığın uyumunun rolü
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu tez araştırmasında; bireyin eğilimsel ve anlık yorumlama düzeyi ile otel hizmetine yönelik reklamın yorumlanma düzeyinin etkileşimi doğrultusunda otel hizmeti satın alma niyeti incelenmiştir. Yorumlama Düzeyi Teorisi ... -
Otel işletmeleri temizlik sürecinde malzeme ihtiyaç planlamasına yönelik bir bilgi sistemi önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)İçinde bulunduğumuz postmodern çağda, veri takibinin ve günlük operasyonların çeşitli yazılımlar aracılığıyla takip edildiği bilinmektedir. Emek yoğun sektörlerden biri olan oteller için de bu durum kaçınılmazdır. Tez ... -
Otel işletmelerinde çalışan motivasyonunun sağlanmasında ABCD modelinin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Otel yöneticilerinin en temel görevlerinden biri, çalışanlarının motivasyonlarını sağlamaktır. Ancak gerçekleştirilen birçok araştırma, otel işletmelerinde düşük çalışan motivasyonu sorunun örgütsel bir patoloji haline ... -
Otel işletmelerinde farklı müşteri gruplarının önem verdiği güvenlik olaylarının ve önlemlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Geçtiğimiz otuz yıl boyunca dünyada yaşanan terör olayları, salgın hastalıklar ve doğal afetler gibi gelişmeler, küresel turizmi derinden etkilemiştir. Bunun doğal bir sonucu olarak günümüzde turistlerin destinasyon, ... -
Otel işletmelerinde liderlik tarzlarının örgütsel yalnızlık ve prososyal hizmet davranışları üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Otel işletmelerinin emek-yoğun bir faaliyet göstermesi her koşulda insan faktörünün önemini daha fazla ortaya çıkarmaktadır. Otel işletmelerinde yer alan çalışanlar, müşterilere sunulan hizmetin bir parçası konumunda ... -
Otel yatırımcıları ile profesyonel yöneticilerin sözleşmeden doğan ilişkileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Otel işletmelerinde yatırımcı ve profesyonel yönetici arasındaki ilişkiler çok boyutlu ve karmaşık bir yapıya sahiptir. Taraflar arasında sağlıklı bir vekâlet ilişkisi kurulması işletmelerin başarısı açısından önemlidir. ... -
Rekreasyon fırsat dağılımı ve planlamasında yöntem arayışları : Karaburun yarımadası örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dünyada açık alan rekreasyon planlamasına ilişkin hem ekolojik dengenin gözetildiği hem de rekreasyon deneyimini yaşayan bireylerin tercih ettiği rekreasyon fırsatlarını yaygınlaştıran ve yeryüzünde her alana uygulanabilecek ... -
Seyahat acentalarında müşterilerin üretime katılım davranışının algılanan hizmet çıktılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Müşterilerle üretim, işletmelere yeni fikirlerle iş yapma olanağı sunarken, müşterilerin özel isteklerinin karşılanmasını sağlamaktadır. Bu durum, gerek işletmelerin sunduğu hizmet çıktılarına gerekse müşterilerin algıladığı ... -
Seyahat acentalarında tur düzenleme ve Türkiye'den yurt dışına yapılan turların (outgoing) başarısı için gerekli koşulların belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Seyahat acentalarının tur düzenleme faaliyetinin yapısal bütünlük içinde anlatıldığı ve Türkiye'den yurtdışına yapılan tur operasyonlarının analiz edildiği bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm ; seyahat ... -
Seyahat işletmelerinin satınalma merkezlerinin yapısı ve bu merkezlerin endüstriyel satınalma kararlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Uluslararası piyasalarda yaşanan rekabet, turizm endüstrisini oluşturan alt sektörlerde de yaşanmaktadır. Hizmet sektörünün, ekonomide giderek önemini artırdığı da gerçektir. En önemli hizmet sektörlerinden biri olan turizm ... -
Şarap turizmi bölgelerinin rekabet edebilirliğine yönelik bir model önerisi : Kapadokya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Şarap turizmi son yıllarda birçok şarap üreten bölge için ön plana çıkan bir kavramdır. Şarap turizmi, şarapların üretildiği bölgelere çekmektedir. Şarap bölgelerine gelen ziyaretçiler, bölgedeki küçük işletmeler için yeni ... -
Şehir turizmi ve kültür : yabancı turistlerin kültürel bir destinasyon olarak İstanbul'u değerlendirmeleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Kültürel deneyim kazanma, spor ve sanat etkinlikleri, alışveriş ve is amaçlı seyahatler gibi pek çok farklı boyuttan oluşan şehir turizmine olan ilgi tüm dünyada hızla artmaktadır. Bu araştırmada, şehir turizmi olgusu ... -
Tarihi bağlarla seyahat eden kültür turistlerinin motivasyonlarına yönelik bir ölçek geliştirme : Balkanlar örneği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Balkan ülkeleri ile Türkiye’nin tarihsel süreçte yaşadığı siyasi, sosyal ve kültürel birliktelik ve Türkiye’de yaşayan Balkan kökenliler göz önünde bulundurulduğunda, mevcut ölçeklerin Türkiye’den Balkanlara turistik amaçlı ... -
Turist rehberlerinin tükenmişlik ve ekonomik kaygı düzeylerinin mesleki bağlılık düzeyleri üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Turist rehberi; yerli ve yabancı turistlere yol gösteren, tur programı kapsamında ziyaret edilen yerler hakkında uygun dilde doğru bilgiler aktaran, ülke ya da bölge hakkında turistlerin en doğru şekilde sosyal, ekonomik ... -
Turist yabancılaşmasının turizm sektörü açısından analizi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Yabancılaşma sosyolojik olarak eski bir kavram olmakla birlikte turizm alanında ise örgütsel düzeyde incelenmiş bir konudur. Yabancılaşmanın sadece işçi-işveren ilişkileri bakımından değil, üretici-tüketici ilişkileri ...