Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-11T10:36:59Z
dc.date.available2020-09-11T10:36:59Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationTuna Büyüköse, G. (2018). Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 47-60.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24753
dc.description.abstractBir sınavın farklı alt gruplara avantaj/ dezavantaj oluşturması durumunda ortaya çıkan test yanlılığı önemli bir problemdir. Test yanlılığını belirlemede, değişen madde fonksiyonu (DMF) çalışmalarından elde edilen bilgiler kullanılmaktadır. Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde gerçekleştirilen matematik sınavları maddelerinin programlara göre DMF gösterip göstermediği araştırılmıştır. Çalışma kapsamında 2013-2014 ile 2016-2017 öğretim yılları arasında gerçekleştirilen matematik dersinin ara ve dönem sonu sınavları incelenmiştir. Toplam 12 farklı programda okutulan bu dersin sınavlarına katılan ortalama yaklaşık 23.000 öğrenene ait veriler incelenmiştir. Yapılan çalışmada, DMF belirleme yöntemlerinden Mantel-Haenszel (MH) yöntemi kullanılmıştır. Analizler jMetrik 4.1.0 ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda 8 sınavda toplam 64 maddede DMF bulunduğu ve bunlardan 37’sinin daha fazla sayısal beceri gerektiren bir program olan referans grup lehine olduğu belirlenmiştir. Ek olarak, toplam 6 maddede yüksek düzeyde DMF bulunmaktadır ve bunlardan 5’i referans grup lehinedir.en_US
dc.description.abstractTest bias which emerges in the case of an exam is advantage/ disadvantage to different subgroups is an important problem. In order to determine the test bias, the information obtained from the studies of the differential item functioning (DIF) is used. In this study, it was researched whether the mathematics exams conducted in the Anadolu University Open Education System showed DIF according to the programs. In the scope of the study, midterm and final examinations of mathematics course between 2013-2014 and 2016-2017 academic years were examined. A total of approximately 23,000 students participating in the examinations of this course, which was taught in 12 different programs, were examined. In the study, Mantel-Haenszel (MH) technique was used for DIF determination. Analyzes were performed via jMetrik 4.1.0. As a result of the study, it was determined that there were a total of 64 DIF in 8 exams and 37 of them were in favor of the reference group, which is a program requiring more numerical skills. In addition, there are a total of 6 high level DIF, 5 of them were in favor of the reference group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğişen Madde Fonksiyonuen_US
dc.subjectMantel-Haenszelen_US
dc.subjectDifferential Item Functioningen_US
dc.subjectMantel-Haenszelen_US
dc.titleFarklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTuna Büyükköse, Gamze


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster