Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 64-83
-
Otel işletmelerinin yiyecek-içecek hizmetlerinde dış kaynak kullanımı (outsourcing) : hizmet kalitesine yönelik yönetici ve müşteri algılamalarının Antalya örneği ile değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüzde, farklı ürün ve hizmetlerin tüketicilerin beğenisine sunulması, varolan ürün ve hizmetlere yeni özelliklerin eklenmesi, gittikçe zorlaşan rekabet koşulları, eğitimli işsiz sayısındaki artış ve artan maliyetler ... -
Otellerde sosyal medya pazarlamasının yararlarına yönelik yönetici algılarının belirlenmesi : Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı; Antalya ili örneğinde, 4 ve 5 yıldızlı otellerde ve tatil köylerinde çalışan genel müdürlerin ve departman yöneticilerinin sosyal medyayı pazarlama amacıyla kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve ... -
Restoran yöneticilerinin fiziksel kanıtların kullanımına yönelik bakış açılarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, Eskişehir il merkezindeki otel bünyesinden bağımsız turizm işletme belgeli yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada ve müşterilere hizmet ... -
Sağlık kuruluşları web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Medikal turizm alanında uzmanlaşmış hastanelerin web sitesi, tıbbi tesislerin tanıtımını yapmak ve teşvik etmek için önemli bir pazarlama kanallarıdır. Medikal turizm alanında hizmet veren hastanelerin web sitelerinin ... -
Sakin şehir (cittaslow) yöneticilerinin sakin şehir hareketine ve sürdürülebilirliğine yönelik değerlendirmeleri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Dünyada hızla gelişen sakin şehir hareketi, son yıllarda Türkiye'de de gelişim göstermeye başlamıştır. Bu hareket, şehirlerimizin sürdürülebilir destinasyonlar haline gelmesinde önemli bir araç haline dönüşmektedir. Bu ... -
Sayfiye konaklama işletmelerinde oda satış yöntemleri ve son dakika (last minute booking) satışlarının yapısal analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Türkiye, artan yatak kapasitesi ve turizm gelirleri ile dünya turizm pazarından % 1.3'lük bir pay almakta ve 2000 yılında en yüksek pay sıralamasında ilk 10 ülke arasına girmeyi hedeflemektedir. Fakat, son yıllarda kitle ... -
Seyahat acentalarında çalışan satış elemanlarının kişisel satış sürecindeki başarılarının Eskişehir yöresi (A) grubu seyahat acentaları örneği ile incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Günümüz yönetim anlayışı içerisinde önemli bir unsur olan ''insan'', işletme karlılık, verimlilik ve pazar paylarının artırılmasındaki önemi nedeniyle, üzerinde en çok durulan konulardan biri haline gelmiştir. Bu gelişme, ... -
Seyahat acentalarında ekolojik sürdürülebilir ürün yönetimi : Türkiye üzerine nitel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Seyahat acentalarında doğal çevrenin korunmasına yönelik sürdürülebilirlik faaliyetleri çerçevesinde ele alınan bu araştırmanın temel amacı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Doğa, Macera ve Sürdürülebilirlik ... -
Seyahat acentalarının hizmet hataları ve hizmet telafilerinin adalet teorisi bağlamında incelenmesi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak üzere ortaya çıkan, nesneden ziyade bir performans, bir fiil, bir hareket olan hizmetin sunumunda hatalar ortaya çıkabilmektedir. Hizmet hatası, hizmet sektörünün ve hizmetin ... -
Seyahat bloğu yazarlarının uluslararası seyahat motivasyonlarında kültürel mesafenin rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, yerli turistlerin uluslararası destinasyon seçimlerinde kültürel mesafenin etkisini belirlemektir. Araştırmada fenomenolojik yaklaşım benimsenerek nitel araştırma yöntemine başvurulmuştur. Veri, ... -
Seyahat işletmelerinde bütünleşme ve teknoloji
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Turizm endüstrisi ; konaklama, ulaştırma, yemeÊiçme, rekreasyon, yan hizmet kuruluşları ve seyahat olmak üzere altı sektörü içerir. Tur operatörleri ve seyahat acentaları, seyahat sektörünün önemli kuruluşlarıdır. Geleneksel ... -
Seyahat işletmelerinde profesyonel turist rehberliği, rehberlik mesleğinin sorunları ve çözüm önerileri üzerine bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Profesyonel Turist Rehberlerinin, turizm sektöründe büyük görevleri ve o ölçüde de sorumlulukları vardır. Çünkü turist ile yakın ilişkide olan rehberdir. Onun davranışları turiste, toplum ve ülke hakkında fikir ve bilgi ... -
Sous-Vide pişirme tekniği temel aktörlerinin farklı turizm işletmeleri bağlamında değerlendirilmesi : İstanbul örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Günümüzde gıda endüstrisinde, otel, restoran ve catering şirketlerinde kullanılan SV tekniği her geçen gün ivme kazanan modern bir pişirme tekniği olarak dikkat çekmektedir. Bu teknik, gıdaların vakum poşetlerde düşük ... -
Sürdürülebilir şehir turizmi başarı faktörleri ve küçük turizm işletmelerinin ekonomik performansı
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada sürdürülebilir şehir turizmi başarı faktörlerinin küçük turizm işletmelerinin ekonomik performansıyla ilişkisinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Sürdürülebilir şehir turizmi başarı faktörlerinin ve KTİ'lerin ... -
Sürdürülebilir turizm bağlamında korunan alanlarda turizm : Yenice Ormanları örneği
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, çeşitli statülerde korunan alan barındıran Yenice Ormanlarında gelişmekte olan turizm hareketlerini sürdürülebilirlik perspektifinden inceleyerek ekoturizm prensiplerini ne ölçüde karşıladığına dair ... -
Şarap evlerinde yaşanan tüketici deneyimleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanlık tarihi geçmişten günümüze kadar farklı aşamalardan geçmiş; tüketici istek, ihtiyaç ve beklentilerinde değişiklikler meydana gelmiştir. Bu değişimlerle birlikte işletmeler, rekabet ortamında öne çıkabilmek için ... -
Şehir otellerinde üst düzey yönetici seçiminde öncelikli görülen yetkinliklerin AHP yöntemi ile değerlendirilmesi : Eskişehir örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İşletmeler faaliyetlerini uzun dönemli sürdürmek ve yoğun rekabet ortamında öne geçmek için yeteneklerini geliştirmelidirler. İşletme yeteneklerinin geliştirilmesi, mevcut insan kaynaklarının yerleştikleri pozisyona ve ... -
Televizyonda yayınlanan gastronomi konulu gezi programlarının davranışsal tatma niyetine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Kitle iletişim eski zamanlardan beri sosyal bir varlık olan insanın ayrılmaz bir parçasıdır. İlk zamanlarda toplu yaşamanın bir gereği olan ve asgari düzeyde ihtiyaçları gidermek üzere kurulan kitle iletişim, Sanayi ... -
Termal otel işletmelerinde stratejik pazarlama planlaması ve Afyon ili'nde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, Afyon İl Merkezinde faaliyet gösteren termal otel işletmelerinin pazarlama faaliyetlerini nasıl yürüttükleri ve stratejik pazarlama planlamasından ne ölçüde yararlandıklarını belirlemeye yöneliktir. Stratejik ... -
Tur operasyonlarında charter seferlerinin kullanımı ve tercih edilme nedenleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın birinci bölümünde turizmin can damarı olan seyahat acentaları ve tur operatörleri ana hatları ile tanıtılmıştır ve havayolu ulaştırması çeşitli yönleri ile ele alınarak havayolu ile turizm arasındaki ilişki ...