Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 42-61
-
Müze yöneticilerinin postmodern müzelerin pazarlama uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi : İstanbul örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Müzecilik ve turizm arasındaki ilişki, gün geçtikçe önemli bir çalışma alanı haline gelmektedir. Buna karşın turizm pazarlaması alanyazınında, postmodern müzelerin karakteristik özelliklerini ortaya koyan ya da bu müzelerin ... -
Müzelerde sergilenen eserlerin ziyaretçilerde yarattığı duygusal aktarımlar üzerine bir araştırma
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Çağdaş müzecilik anlayışıyla birlikte günümüzde müze ve ziyaretçi ilişkileri önem kazanmış ve müzeler ziyaretçi odaklı bir yaklaşıma sahip olmaya başlamışlardır. Bu kapsamda ziyaretçilerin müzelerde yaşadıkları deneyimlere ... -
Müziğin yaratıcı mutfak uygulamaları üzerindeki etkilerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Gastronomi çeşitliliği bakımından oldukça zengin bir coğrafya olan ülkemizde, gastronomi sektörü sürekli gelişim gösteren ekonomik bir güç haline gelmiştir. Bunun sonucunda Türkiye'de gastronomi eğitimine verilen önem de ... -
OECD ülkelerinden Türkiye'ye yönelik turizm talebinin çekim modeli ile analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Dış ticaret ve bir dış ticaret kalemi olarak turizm ülke ekonomilerinin gelişimi açısından önemli unsurlardır. Ülkeler arası dış ticaret akımlarını incelemek üzere Newton'un yerçekimi kanunundan yola çıkılarak geliştirilen ... -
Otel işletmeleri kat hizmetleri departmanında malzeme yönetim sürecinin iyileştirilmesine yönelik bir uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sürekli değişen çevre koşulları işletmeler üzerinde maliyetleri azaltma, faaliyetlerin etkinliğini ve verimliliğini arttırma gibi baskılara neden olmaktadır. İşletmelerin temel işlevi üretimdir. Üretim sürecinde işletmeler ... -
Otel işletmeleri önbüro bölümü yönetiminde süreç yaklaşımının süreç iyileştirmede kullanılması üzerine bir uygulama çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Otel İşletmelerinde önbüro bölümü dikey organizasyon yapısı içerisinde yer alsa bile kurduğu yatay ilişkiler ve açıkça tanımlanabilen alt işlemler yardımıyla, süreç yaklaşımı içerisinde incelenebilir bir yapıya sahiptir. ... -
Otel işletmelerinde çalışan servis personelinin etik davranışları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Ekran, basılı ortamdan farklı olarak tasarıma zaman ve etkileşim özelliklerinin katılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu özelliklerden zaman, yaygın kullanımlarda anlatımı güçlendiren ve mesajın iletilmesini kolaylaştırabilen ... -
Otel işletmelerinde dinamik programlamaya dayalı oda fiyatının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Türkiye, artan yatak kapasitesi ve turizm gelirleri ile dünya turizm pazarında %1.3'lük bir pay almaktadır ve turist kabul eden ülke sıralamalarında da 19. sıraya yükselmiş durumdadır. Ancak, bu gelişme, küreselleşen turizm ... -
Otel işletmelerinde getiri yönetimi ile online kanal yönetimi ve teknolojilerinin etkileşimi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İnternetin günlük hayatın her alanına girmesiyle gelişen online seyahat rezervasyonları otel işletmelerini önemli boyutta etkilemiştir. Online seyahat acentaları başta olmak üzere, Global Dağıtım Kanalları, otel web sitesi, ... -
Otel işletmelerinde hizmet kalitesi ve Şile Bölgesinde bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışmada, hizmet işletmeleri açısından büyük önem taşıyan kalite kavramı otel işletmeleri açısından ele alınmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, genel olarak kalite ve hizmet kalitesi kavramı, ... -
Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama ve Kemer Bölgesindeki otel ve tatil köylerinde ilişkisel pazarlama uygulamaları üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Günümüzde otelcilik endüstrisi olgunluk dönemine ulaşmış ve rekabet ciddi bir şekilde artmıştır. Çok sayıda otel işletmecisi geleneksel pazarlama yaklaşımının gelecek için yeterli olmadığını fark etmiştir. Rekabet avantajı ... -
Otel işletmelerinde iş yükü algısı ve iş yükünün insan kaynakları yönetiminde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Otel işletmelerinde çalışanların performansı son derece önemlidir. Çalışanların performanslarında ise iş yükü önemli bir faktördür. Aynı zamanda, iş yükünün yöneticiler tarafından dikkate alınması insan kaynakları yönetimindeki ... -
Otel işletmelerinde işyeri şiddeti üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)İşyeri şiddeti otel işletmelerinde çalışanların karşılaştıkları ve çeşitli şekillerde etkilendikleri önemli sorunlardan biridir. Ancak otel işletmelerinde bugüne kadar yapılan araştırmalarda, bu sorunun sadece bir boyutuna ... -
Otel işletmelerinde kat hizmetleri personelinin hijyen kurallarına ilişkin davranışları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Hijyen, otel işletmeleri için sağlıklı bir ortamın oluşturularak müşteri memnuniyetinin sağlanması açısından önem arzeder. Otellerde temiz ortamın oluşturulması ile görevli olan kat hizmetleri personelinin işlerini yürütürken ... -
Otel işletmelerinde mutfak planlaması ve bir anket uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Yiyecek İçecek Bölümünün merkezini teşkil eden mutfak ve ilgili servis kısımları, iyi bir mimari plan ve çalışma düzenini sağlayacak özellikte olması gerekmektedir. Oysa ülkemizde mutfak alanları projelendirilirken hala ... -
Otel işletmelerinde önbüro personelini işe alma süreci ve beş yıldızlı otel işletmelerinde araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Turizm ve otelcilik sektörü diğer sektörlerden daha çok insan unsuruna dayanır. Çünkü insan ilişkileri hiçbir sektörde bu kadar direkt değildir. Bu nedenle eğer otel işletmeciliğinde başarı isteniyorsa, bu işin temel ... -
Otel işletmelerinde örgüt kültürü : Falez Otel'de örgüt kültürü araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bilgi çağını yaşadığımız günümüzde süratli değişimlere sahne olan hizmet sektöründe rekabet gücüne sahip olabilmek ve mücadeleden galip çıkabilmek için işletmelerin, amaç, strateji ve politikalarının oluşmasında ve ... -
Otel işletmelerinde personelin sosyo-psikolojik sorunları ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Otel işletmeleri, içinde bulundukları rekabet ortamında teknolojinin olanaklarından yararlanarak; fiziki yapılarıyla, iç dekorasyonlarıyla, kullandıkları malzemelerle insanlara her türlü konforu sağlamaya çaba gösterirken, ... -
Otel işletmelerinde ücret yönetimi ve İstanbul'daki beş yıldızlı otellerde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Bu çalışmada ''Ücret Yönetimi ve Uygulaması'' bir hizmet sektörü olan otel işletmeleri bazında ele alınmıştır. Birinci bölümde ücret kavramı ücret teorileri, güdüleme teorileri ve ücret ilişkisi anlatılmıştır. İkinci bölümde ... -
Otel işletmelerinde yatırım projelerinin ekonomik yönden hazırlanması ve kuruluş yeri seçimi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türkiye de her yıl bir çok turizm yatırımı yapılmaktadır. Bu yatırımların başarısı yapılan fizibilite analizlerine bağlıdır. Yatırımın karlılığı, kuruluş yeri, satış miktarı, yatırımın kapasitesi, toplam maliyet ve toplam ...