Başlık için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 21-40
-
Franchise sisteminin otel işletmelerinde kullanımı ve maliyetinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Otel 'franchise'ı temel olarak bir otel zincirinin (franchisor), franchise alan yatırımcıya (franchisee), bu zincirin adını, imajını ve hizmetlerini kullanması için izin verdiği bir anlaşmadır. Franchisee 'franchisor'ın ... -
Frigya Bölgesine alternatif konaklama tesisi önerisi : karavancılık
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Dünyada kamp ve karavancılığın gelişmesiyle birlikte konaklama ihtiyacının karşılanmasında çadır ve bungalovlar ile birlikte karavanların kullanılması da yaygınlaşmaktadır. Karavanlar, ekonomik tatil seçeneğiyle doğal ve ... -
Frigya bölgesinin kültürel miras turizmi kapsamında değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda yapılan çalışmalar kültürel mirasın korunmasının önemini ortaya koymaktadır. Konu ile ilgili alan yazın incelendiğinde; kültürel mirasın korunmasının yanı sıra turizm amaçlı kullanılmasının da pek çok çalışmaya ... -
Fuar katılımcılarının destinasyon imajı algıları: Expo 2016 Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde pek çok ülke ve turistik bölge, turistlere güven sunacak ve onlara mevcut bölgelerdeki diğer yerlerden farklılaştırarak daha olumlu bir mesaj vererek onları motive edecek bir imge yaratmaya çalışıyor. Destinasyonun ... -
Glamping işletmecilerinin özgeci davranışları ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kampçılık, son zamanlarda "lüks" kavramını da içine almıştır. "Glamping" olarak adlandırılan ve İngilizce "glamorous" (gösterişli) ve "camping" (kamp yapma) kelimelerinin birleşiminden oluşan bu turizm türü; farklılık ... -
Gönüllü ve gençlik turizmi : Eskişehir'e yönelik bir öneri
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Gönüllü ve gençlik turizmi, sosyal turizmin önemli türleri arasında yer alır. Gönüllü turizmi, hem gönüllüleri kabul eden bölgeye hem de katılımcılarına pek çok katkısı olan ve kâr amacının öncelikli hedef olmadığı bir ... -
Havayolu taşımacılığında müşteri memnuniyeti : Türk Hava Yolları müşterileri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Ekonomik sınırların neredeyse tamamen ortadan kalktığı dünya pazarlarında, başarıyı yakalamanın en önemli koşulunu rekabet gücü oluşturmaktadır. Düşük kârlarla çalışan ve havacılık kurallarının da etkisiyle çok şiddetli ... -
İzmir Karaburun Yarımadası gastronomi turizmi ürününe yönelik rotalarının coğrafi bilgi sistemleri ile belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Son yıllarda turistik tüketici davranışı kitle turizminden, özel ilgi turizmine doğru bir eğilim göstermeye başlamıştır. Turistlerin kendi ilgi alanları doğrultusunda seyahatlerini planlayabildikleri ve seyahatleri esnasında ... -
Kadın çalışanların müşteri memnuniyetine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü doğrudan insana yönelik ve emeğe dayalı bir sektördür. Bu nedenle insanları memnun etmek turizm sektöründeki işletmelerin en önemli görevidir. Ancak müşteri memnuniyetinin sağlanması kaliteli hizmet sunumu ... -
Kapıdağ yarımadası'nda bulunan ikinci konutların turizm amaçlı değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de alternatif turizm çeşitlerinin çoğalması tüketici istekleri ve konaklama ihtiyaçlarında meydana gelen şekil değişikliği vb. nedenlerden dolayı, ikinci konut olarak adlandırılan ve yılın ... -
Kariyer geliştirmenin güdülenmedeki yeri ve beşyıldızlı otel işletmelerinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Otel işletmeleri açısından işgörenin güdülenmesi, hem yönetsel başarı hem de müşteri memnuniyeti bakımından büyük bir öneme sahiptir. Güdüleme, işgörenin istek, ihtiyaç ve beklentileriyle yakından ilgili bir kavramdır. ... -
Konaklama işletmelerinde Barter sistemi uygulamasının pazarlama fonksiyonuna etkisinin analizi : Barter sistemine üye olan konaklama işletmelerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, Türkiye'de faaliyet gösteren barter işletmelerine üye 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin pazarlama fonksiyonlarının, barter sisteminden ne düzeyde ve yönde etkilendiğinin çeşitli değişkenler açısından ... -
Konaklama işletmelerinde birlikte yaratma : Eurostars Otelleri örnek olay incelemesi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Günümüzde iletişimin daha kolay hale gelmesi insan hayatının her aşamasında olduğu gibi üretim süreçlerine de yansımıştır. Üreticinin tüketici ile olan iletişimin artması, tüketiciyi üretimin farklı aşamalarına dahil ... -
Konaklama işletmelerinde çatışma ve çatışma nedenlerinin Antalya'da beş yıldızlı tatil köylerindeki animasyon ve yiyecek-içecek bölümlerinin karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Anlaşmazlık, zıtlaşma, uyumsuzluk, karşı koyma ve birbirine ters düşme gibi anlamları içeren çatışma kavramı, gelişen toplumsal hayatın her alanında karşımıza çıkabilecek durumların başında gelmektedir. İnsan ilişkilerinin ... -
Konaklama işletmelerinde önbüronun satış geliştirme ve gelir arttırmadaki işlevinin yapısal analizi ve bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Konaklama endüstrisi artan seyahat hareketleri sonucunda daha karmaşık bir yapıyla gelişimini sürdürmektedir. Otelin bütün gelir merkezlerinde mevcut satışların en çoklanması işletmenin ekonomik yaşantısı için büyük öneme ... -
Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemlerinin yıkama kalitesi üzerine olan etkilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Çamaşırların kullanım performansının sürdürülmesinde en önemli ve kontrol edilebilen faktör, yıkama işlemidir. Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemleri, çamaşırhane işlemlerinin başarısını ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin müşteri bağlılığına etkisi : yiyecek içecek sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Hizmet sektörünün alt bileşenlerinden biri sayılan yiyecek ve içecek sektörü yoğun bir rekabet içerisindir. Tüketici davranışlarını anlamak ve iyi analiz etmek işletmeleri başarıya ulaştırmada ve yaşanan bu yoğun rekabetçi ... -
Kültür turizminin sürdürülebilirliğinde profesyonel turist rehberlerinin rolü: Ankara örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden olan turizmin temel taşını turistler oluşturmaktadır. Konumları gereği, turistlerle neredeyse 24 saat birlikte olan turist rehberlerinin, turist davranışları üzerinde önemli etkileri ... -
Kültürlerarası turist davranışı : turistlerin tur esnasındaki davranışlarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Yüksek düzeyde çok kültürlü bir endüstri olan turizmde turist davranışlarındaki benzerlikler ve farklılıklar gün geçtikçe daha önemli hale gelmektedir. Dünya genelinde seyahat eden insan sayısı her geçen gün artmakta ve ... -
Kırsal turizm bölgelerinde festivallerin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri : Beypazarı Festivaline yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Günümüzde turizm, kırsal turizm bölgelerinde önemli bir gelir kaynağı haline gelmektedir. Kırsal turizm bölgelerini turistler için çekici kılan çeşitli unsurlar vardır. Bunlar, doğal güzellikler, tarihi ve kültürel ...