Browsing Tez Koleksiyonu by Type "doctoralThesis"
Now showing items 1-20 of 28
-
Açık ve uzaktan eğitimde görme engellilerin desteklenmesi AÖF ders kitapları için erişilebilirlik araştırması
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez, görme engelli öğrencilerin giderek dijitalleşen ve görsellik boyutu artan eğitim ortamlarında karşılaştıkları erişilebilirlik sorununa odaklanmaktadır. Bu bağlamda, ilk bölümde, engellilik olgusu, görme engellilere ... -
Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme : mega üniversitelerdeki uygulamalar
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Öğretici ve öğrencilerin fiziksel olarak farklı mekânlarda olduğu açık ve uzaktan eğitimde öğrencileri değerlendirme sürecinde kullanılan ölçme araçları sınırlı kalmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ... -
Açık ve uzaktan öğrenme programlarında oyunlaştırma kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Oyunlaştırma, en basit haliyle oyun unsurlarının oyun dışı uygulamalarda kullanılması olarak tanımlanabilir. Eğitim-öğretim ortamlarında oyunlaştırmanın kullanımı yeni bir uygulama olarak görülmesine karşın, işletme gibi ... -
Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde evrensel tasarım
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma, Açık ve Uzaktan Öğrenme Sistemlerinin tasarlanmasında Evrensel Tasarım Yaklaşımının sürece nasıl dahil edilebileceğine ilişkin bir çerçeve geliştirmeyi ve sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma sürecinde Sistemler ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın temel amacı, artırılmış gerçekliğin, evrensel tasarım ilkeleri doğrultusunda açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında kullanılabilirliğini saptamak ve bu konuya ilişkin, uzman görüşlerinin Delphi tekniği ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede kişisel öğrenme ortamının yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2018)İnternetin akademik alandaki varlığına koşut olarak Kişisel Öğrenme Ortamları, bireysel öğrenmenin kişisel boyutta yapılandırılmasına, planlanmasına ve paylaşılmasına izin veren platformlar haline gelmişlerdir. Web 2. 0 ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede öğrenme analitikleri kontrol panelinin geliştirilmesi : öğrenme bulutu
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Açık ve uzaktan öğrenme bağlamındaki öğrenme analitikleri uygulamalarına yeni bir bakış açısı sunmayı amaçlayan bu çalışma kapsamında, Öğrenme Bulutu olarak adlandırılan yeni bir öğrenme analitikleri sistemi geliştirilerek ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi destek sistemi tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amacı, uzaktan eğitimde öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi bir destek sisteminin tasarımının nasıl olacağını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada öğrenme kuramı olarak Andragoji, iletişim kuramı olarak ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede sanal laboratuvarlar : devre analizi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, 21. yüzyıl teknolojilerinin etkisi ile eğitimde meydana gelen değişim eğilimleri göz önünde bulundurularak eğitimin ayrılmaz bir parçası olan laboratuvar uygulamaları için geliştirilen ortamlar incelenmiş ve ... -
Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik öneriler
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bir eğitim programının değerlendirilmesi süreci, bir yandan o programın uygulayıcılarına programın ögelerine dair ayrıntılı dönüt sağlarken bir yandan da programların hedef kitlesi olan öğrenenlerin programın iyileştirilmesi ... -
Açıköğretim Fakültesi Sosyal Bilimler Önlisans Programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik öneriler
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Eğitimde program değerlendirme uygulamaları, program geliştirme sürecinde programın yönetici ve yürütücülerine program öğeleri hakkında detaylı bilgi verirken aynı zamanda programın en temel bileşenlerinden biri olan ... -
Bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde etkileşim örüntüleri ve öğreten-öğrenen rollerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu doktora tez çalışmasının amacı bağlantıcı kitlesel açık çevrimiçi derslerde (KAÇD) etkileşim örüntülerini ve öğreten-öğrenen rollerini belirlemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada karma araştırma yöntemi ... -
Bağlantıcı mobil öğrenme ortamlarında yönlendirici destek
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Ağ toplumu süreciyle birlikte sosyal ağlar ve bilgiye her an her yerden erişim sağlayan mobil platformlar öğrenmenin gerçekleştiği yeni mecralar olarak öğrenme süreç ve yaklaşımlarını da dönüştürmektedir. Bu durum öğrenme ... -
Çevrimiçi dersler için uyarlanabilirliğe dayalı oyunlaştırma tasarımı ilkelerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, çevrimiçi dersler için uyarlanabilirliğe dayalı oyunlaştırma tasarımı ilkelerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmaya oyunlaştırma ve uyarlanabilir öğrenme gibi iki temel kuramsal ... -
Çevrimiçi öğrenmede kişiselleştirmenin öğrenci performansı ve memnuniyet düzeyi ile ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın genel amacı, kişiselleştirilebilir çevrimiçi öğrenme ortamları ile öğrenenlerin bu ortama katılımlarını, ortamı kullanma memnuniyetlerini, ortamın öğrencilerin öğrenmeye ilişkin dersteki performanslarına ... -
E-öğrenme ortamlarında sözsüz iletişim öğelerinden yüz ifadelerinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada açık ve uzaktan öğrenenlerin videolar yoluyla aldıkları derslerde konu anlatıcısının yüz ifadelerinin öğrenen motivasyonuna olan etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda Açıköğretim Fakültesi e-kampüs üzerinden ... -
Genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmiş öğrenme materyallerinin öğrenen başarısı ve memnuniyeti üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, genişletilmiş gerçeklik ile zenginleştirilmiş öğrenme materyali kullanımının öğrenenlerin başarısı ve memnuniyet düzeyine etkisini belirlemektir. Yarı-deneysel olarak desenlenen araştırmada çalışma ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrencilerin davranış ve tercihleri ile bireysel özellikleri arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, Türkiye'de Türkçe açılan kitlesel açık çevrimiçi ders katılımcılarının bireysel özellikleriyle derslerdeki materyal tercihleri ve aktiflik düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma ... -
Kitlesel açık ve uzaktan öğrenmede başarının açık uçlu sorularla ölçülmesine yönelik bir sistemin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Ölçme araçları, amaca ve amacın işaret ettiği bilişsel düzeye göre çeşitlenebilmelidir. Akademik başarının farklı düzeylerde ölçülebilmesi için sadece çoktan seçmeli sorulardan değil, doğru-yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme, ... -
Önceki öğrenmenin tanınması ve Türk yüksek öğretim sistemi için politika önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Önceki Öğrenmelerin Tanınması (ÖÖT) nerede, ne zaman ve hangi bağlamda gerçekleştiğine bakılmaksızın edinilmiş bilgi ve becerilerin tanınması sürecidir. Yakın zamana kadar formel kurumlarda edinilen bilginin tanınması ...