Açıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanması
Citation
Karakaya Özyer, K. (2018). Açıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 61-77.Abstract
Açık uçlu soruların oluşturduğu sınavların puanlanmasında, bir puanlayıcıdan beklenen soruların zorluk derecesinden ve
değerlendirme yöntemlerinden bağımsız olarak değerlendirme aşamasını nesnel ve adil olarak gerçekleştirmesidir. 2016-2017
eğitim öğretim yılı itibariyle Açıköğretim Fakültesindeki bazı sınavlarda açık uçlu sorular kullanılmaya başlanmış ve bu denli
nesnel yargılamaya açık sınavların değerlendirilmesinde yeni yöntemler arayışı içine girilmiştir. Mevcut yöntemlerden en
etkililerinden biri de farklı yüzeyleri analize dâhil edebilen Çok Yüzeyli Rasch Modelidir. Bu çalışmada Rasch modelinin
geliştirilmiş formu olan çok yüzeyli Rasch analizinin açık uçlu soruların değerlendirilmesi açısından açıköğretim sistemine
sağlayacağı katkı açıklanmaktadır. In order to obtain a score for an open-ended question, a judge should assess examinee’s performance objectively regardless of
item difficulty and grading method. Open education system at Anadolu University started to use constructed-response items in
their assessment process. Since there are some measurement problems for judgement of open-ended questions, it is important to
apply objective methods to improve reliability and validity. One of the effective method is Multi-facet Rasch Model which
includes facets (variables) into analysis simultenously. This article presents an extention of the Rasch model, Multi-facet Rasch
model, and its contribution of the open education system at Anadolu University.
Source
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
1Collections
- Cilt :4 Sayı (1) [8]