Açık ve uzaktan öğrenmede şans başarısı: Klasik Test Kuramı (KTK) ve Madde Tepki Kurama (MTK) temelinde karşılaştırmalı bir analiz
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Anadolu Üniversitesi
Bulut, Gülgün
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Bulut, G. (2018). Açık ve uzaktan öğrenmede şans başarısı: Klasik Test Kuramı (KTK) ve Madde Tepki Kurama (MTK) temelinde karşılaştırmalı bir analiz. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 78-93.Özet
Bu çalışmada açık öğretim sınavlarında 4 yanlış 1 doğru uygulamasının şans başarısını etkileme düzeyi; Klasik Test Kuramı
(KTK) ve Madde Tepki Kuramı (MTK) çerçevesinde karşılaştırılarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu sebeple aradaki ilişkiyi
görebilmek adına; 2013-2017 yılları arasında toplam 8 dönemi kapsayan ve öğrenci sayısı dönemler itibariyle 1800-4000
aralığında değişen bir dersin datası şu çerçevede analiz edilmiştir: “Sınavlar aracılığıyla kestirilmeye çalışılan yetenek ölçütleri
hangi madde tepki kuramı modeline daha uyumludur?”, “KTK’na göre kestirilen yetenek ile MTK’ya göre kestirilen yetenek
ölçüleri arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?”, “4 yanlışın 1 doğruyu iptal etmesi uygulamasıyla hesaplanan puanlarla, MTK
2PL ve MTK 3PL modellerine göre hesaplanan puanlar arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?” Ayrıca Açık ve Uzaktan
öğrenmede şans başarısının öğrenciler tarafından kullanılma oranları ne kadardır sorusuna da yanıt aranmıştır. Elde edilen
bulgularda KTK’ya göre hesaplanan puanlarla 4 yanlış 1 doğru yöntemiyle hesaplanan puanlar arasındaki korelasyon ara
sınavda 0.909 finalde 0.883 çıkarken, Madde tepki kuramının şans başarısı düzeltmesi yapan 3 parametreli modeliyle ise
korelasyon ara sınavda 0.688 dönem sonu sınavında 0.641 çıkmıştır. Sonuç olarak Açıköğretim sınavlarında öğrencilerin
soruları sistematik bir şansa dayalı olarak cevaplamadığı ve MTK 3 parametreli modelin şans başarısını daha iyi düzelttiği
görülmüştür. In this study, we have tried to identify the extent to which 4 wrong 1 correct technic affects the guessing in open education
exams with a view based on Classical Test Theory and Item Response Theory. In order to see the relationship between these
two, students registered between 2013 and 2017 including 8 semesters and counted approxiamtely as 1800-4000 students were
analyzed in the present frame: Which IRT model is best suitable for identifying talent criteria by examinations? Is there a
significant relationship between the talent scores identified by CTT and IRT? Is there a significant relationship between scores
calculated by 4 wrong 1 correct technic, the IRT 2PL and IRT 3PL model? We have also tried to see the usage level of guessing
among Open and Distance Education students. Findings indicate that the correlation between the scores calculated by CTT and
4 wrong 1 correct technic is 0,909 in midterm and 0,883 in final exams while . the three parameters model of IRT indicates a
correlation of 0,688 in midterm and 0,641 in final exams. In short, it is found in this study that Open Education students do not
answer the questions in a guessing basis and three parameters model of IRT work better in refining guessing.
Kaynak
Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları DergisiCilt
4Sayı
1Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/24846Koleksiyonlar
- Cilt :4 Sayı (1) [8]
- Makale Koleksiyonu [55]