Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2020-09-29T12:36:15Z
dc.date.available2020-09-29T12:36:15Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÖztürk, A. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliği. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 10-13.en_US
dc.identifier.issn2149-2360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24853
dc.description.abstractAçık ve uzaktan öğrenme ortamlarındaki büyük verinin analiz edilerek öğrenme kurumlarına yönelik anlamlı bilgilere dönüştürülmesi, örüntü ve eğilimlerin ortaya çıkarılması, tahmin ve erken müdahale uygulamaları ve öneri sistemlerinin geliştirilmesi gibi konularda eğitsel veri madenciliği yöntemleri ve teknikleri kullanılabilir. Eğitsel veri madenciliği, makine öğrenmesi, bilişsel bilim ve psikometri gibi alanların birleşmesiyle ortaya çıkmış olup öğrenenleri ve öğrenme ortamlarını daha iyi anlama amacı taşımaktadır. Açık ve uzaktan öğrenme alanında eğitsel veri madenciliği çalışmaları yaygın olarak gerçekleştirilmekle birlikte, özellikle etik, verilerin korunması, verilerin uygun sistemlerde depolanması ve öğretenler ve öğrenenler tarafından kolaylıkla anlamlandırılabilecek raporların geliştirilmesi konularında çalışma yapılması gerektiği belirtilebilir.en_US
dc.description.abstractEducational data mining methods and techniques can be used to analyze big data to transform them into meaningful information, identify patterns and trends, and finally develop prediction models and early intervention systems in open and distance learning environments. Educational data mining has emerged through the merging of fields such as machine learning, cognitive science and psychometry and aims to better understand learners and learning environments. Studies concerning educational data mining in open and distance learning have become widespread. However, further research needs to be done in terms of ethics, data protection and storage of relevant data. Moreover, future research should focus on producing reports that can be easily understood by both learners and instructors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAçık ve Uzaktan Öğrenmeen_US
dc.subjectVeri Analitiğien_US
dc.subjectEğitsel Veri Madenciliğien_US
dc.subjectOpen and Distance Learningen_US
dc.subjectData Analyticsen_US
dc.subjectEducational Data Miningen_US
dc.titleAçık ve uzaktan öğrenme ortamlarında eğitsel veri madenciliğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAçıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage10en_US
dc.identifier.endpage13en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖztürk, Aylin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster